sobota, 2 marca 2019

Podsumowanie lutego 2019






1. "Przeklęci święci" Maggie Stiefvater, Wydawnictwo Uroboros

Skusiła mnie piękna okładka i... wynudziłam się za wsze czasy. Nie mam pojęcia co dokładnie jest z tą książką nie tak, ale nie byłam w stanie wciągnąć się nawet na chwilę! Może to nie ten czas w moim życiu? KLIK
Legimi


 

 

 

2. "Koh-i-noor" William Dalrymple, Anita Anand, Noir Sur Blanc

Nie bez powodu w wielkim hollywoodzkim filmie naukowcy przemierzają odmęty oceanu i przeczesują zatopiony Titanic w poszukiwaniu Serca Oceanu — ogromnego niebieskiego diamentu, który należał do króla Francji Ludwika XVI i zaginął. Oczywisty jest też bodziec, który popchnął Tolkiena, by opisał, jak wielki król krasnoludów Thorin Dębowa Tarcza traci zmysły w poszukiwaniu bezcennego Arcyklejnotu. Jest coś magicznego w klejnocie tak wielkim, że aż nieprawdopodobne, by istniał. My ludzie uwielbiamy takie historie, ale makabryczne jest to, że w imię błyskotki walczymy i umieramy, skazujemy na tortury i sami jesteśmy torturowani, byle nie oddać kamienia. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


 

 

 

3."Tajemnice pielęgniarek" Marianna Fijewska, Wydawnictwo WAB

Ta książka wywołała we mnie tak wielkie i skrajne emocje, że ciężko to w ogóle opisać. Byłam wściekła, smutna, przerażona, zdarzyło mi się też uronić łzę. Wiecie, jaki jest mój wniosek po przeczytaniu? Dopóki warunki pracy i zarobki polskich pielęgniarek nie zaczną przypominać tych za granicą, to ja obawiam się trafić pod ich opiekę. Nie dlatego, że to są niewykształcone i złe kobiety! Dlatego, że system, w którym pracują, obciąża je i psychicznie, i fizycznie do tego stopnia, że popełnienie błędu wydaje się nieuniknione. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



 

 

 

4."Pan lodowego ogrodu T3" Jarosław Grzędowicz, Fabryka Słów

Kolejny tom za mną. Dalej obstaję przy tym, że pierwszy był najlepszy! Zobaczymy co będzie dalej. KLIK
Audiobook
  


 

 

 

5. "Mój piękny syn" David Sheff, Wydawnictwo Poradnia K

David Sheff, ojciec Nica uzależnionego od metamfetaminy, postanowił odmalować jego zmagania z nałogiem. Temat narkotyków jest trudny. Pisanie o nich w taki sposób, by nie powielać nużącej kalki "biorę — jestem na odwyku — biorę — jestem na odwyku", przy równoczesnym nieszarżowaniu zbyt barwnymi opisami narkotykowego tripu, jest jeszcze bardziej mozolne. Pamiętam, kiedy będąc nastolatką, przeczytałam "My, dzieci z dworca Zoo" i pamiętam, jak wielkie wrażenie zrobiła na mnie ta książka. Jak przez mgłę przypominam sobie książkę "Idź, zapytaj Alice" i chociaż nie umiem powiedzieć, o czym była, ten tytuł został we mnie na lata. Z drugiej strony nie zapomniałam, jak bardzo nudziła mnie historia ujęta w "Pamiętniku narkomanki", co świadczy o tym, że nie wystarczą poruszające losy, by czyjaś opowieść wzbudziła emocje. Umiejętne opowiadanie historii jest równie ważne, a według mnie David Sheff umie opowiadać. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 

 

 

 

6. "Gdzie jest Mia" Alexandra Burt, Świat Książki

Bezpośrednio po skończeniu miałam mieszane uczucia, a teraz po czasie myślę sobie, że szału nie ma, ale tak o, dla rozrywki można przeczytać. Wszystko działo się trochę za szybko i trochę bez emocji, ale przy zmywaniu słuchało się całkiem w porządku. KLIK
Audiobook

 

 

 

7. "Papierowe duchy" Julia Heaberlin, Wydawnictwo WAB

Muszę przyznać, że takiego thrillera jeszcze nie czytałam. Wszystko jest tu jakby na opak. To nie morderca wodzi za nos ofiarę, a potencjalna ofiara próbuje wodzić za nos prześladowcę. Dodatkowo walka ze starczą demencją i pytanie, czy ta jest prawdziwa, czy może jest tylko sprytną próbą demaskowania prawdziwego ja. Liczne retrospekcje, manipulacje, humor i sztuka, która może być równocześnie dowodem przestępstwa. Ileż tu się dzieje! I mimo tego, że wydawałoby się, że ta ilość zróżnicowanych motywów wprowadzi spory bałagan, to autorka radzi sobie z ułożeniem zgrabnej całości bardzo dobrze, fabuła angażuje czytelnika, a koniec jest naprawdę zaskakujący.KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

 

8. "Trafikant" Robert Seethaler, Wydawnictwo Otwarte

Książki Roberta Seethalera są bardzo oszczędne, ale równocześnie zawierają w sobie tyle treści! Uwielbiam autorów, którzy nie silą się na zbędne filozofowanie, zawieranie prawd życiowych, w co drugim zdaniu i wymuszanie własnego światopoglądu na czytelniku. Seethaler tylko (i aż!) opowiada historię młodego trafikanta i pozwala nam samodzielnie wysnuć wnioski, ocenić postawę i znaleźć sens.KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 

 

 

 

9. "Broad Peak. Niebo i piekło" Bartek Dobroch, Przemysław Wilczyński, Heraclon

Pomału wciągam się w literaturę górską i każda kolejna pozycja wydaje mi się coraz ciekawsza. Historia tego, co się wydarzyło na Broad Peak była mi znana już wcześniej, ale autorzy postarali się by zrobić dodatkowo tło każdej z postaci. Dzięki temu wiem już trochę więcej o czołowych polskich wspinaczach i pomału będę sięgać po kolejne tytuły.
Audiobook   


 

 

 

10. "Nieznane życie lodowców" Bjorn Vassnes, Wydawnictwo Kobiece

To jest ważna książka. Oczywiście wszyscy wiemy, że w skutek ocieplenia klimatów topią się lodowce. To jest fakt, który znamy i... właściwie nic z nim nie robimy, bo wydaje nam się, że bezpośrednio nas nie dotyczy. Ta książka zmienia to myślenie, autor opowiada o lodowcach mnóstwo spraw, o których nie miałam wcześniej pojęcia i czyta się tę książkę wyśmienicie. Czy wiedzieliście chociażby, że naukowcy coraz częściej myślą o poprawie stanu lodowców poprzez użycie MAMUTÓW? Jeśli ciekawi was świat, natura i prawa jakimi rządzą się żywioły, koniecznie przeczytajcie!
Legimi 


 

 

 

11."Vox" Christina Dalcher, Wydawnictwo Muza

"Wolno ci powiedzieć tylko sto słów dziennie. Ponieważ jesteś kobietą." Pewnego dnia amerykańskie kobiety tracą prawo do nauki i pracy. Zakazuje im się czytać, pisać, a nawet mówić. Ich jedynym zadaniem staje się bycie poddaną mężczyźnie. Przede wszystkim, muszę was ostrzec przed czytaniem. Porządnie się wkurzycie. Ta książka definitywnie podniesie wam ciśnienie. Ale nie rezygnujcie, przeczytajcie, bo według mnie naprawdę warto! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
  


 


2 komentarze:

  1. Super wynik jak na tak krótki miesiąc, gratuluję. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń