piątek, 11 października 2019

Podsumowanie września 2019




1. "Perfekcyjna żona" JP Delaney, Wydawnictwo Otwarte

"Perfekcyjna żona" to książka, której udało się mnie zaskoczyć już na pierwszych stronach. Przy okazji świetnego thrillera, napotykamy na pytania natury etycznej, na które niedługo nasz świat będzie musiał odpowiedzieć. Przeczytajcie, chociażby po to, by wiedzieć, po której stronie się opowiecie! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 

 

2. "Szamańskie tango" Aneta Jadowska, Wydawnictwo Fabryka Słów

Bardzo lubię tę serię! Druga tej samej autorki jest dla mnie momentami trochę żenująca, ale historię Witkaca mogę czytać! Czekam na kolejny tom!
Audiobook 

3. "Około północy" Mariusz Czubaj, Wydawnictwo WAB

Wcześniej czytałam tylko jedną książkę autora i muszę przyznać, że nie spodziewałam się tak wielkiej zmiany, jeśli chodzi o styl. Według mnie wyszło to powieści zdecydowanie na plus. Narracja jest nieoczywista i osnuta oparami alkoholu. Ja jestem na TAK! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem




 

4. "Siedem śmierci Evelyn Hardcastle" Stuart Turton, Wydawnictwo Albatros

Z tą książką mam problem. Przez pierwsze 300 stron bardzo ciężko było mi się wkręcić w całą akcję. Raczej ją męczyłam, niż czytałam. Przez pozostałe dwieście bawiłam się świetnie. Myślę, że ciężko było mi się zżyć z bohaterem, bo autor nie daje nam wyjaśnienia, po co to wszystko, główny bohater jest trochę taką marionetką, robi coś, a my nie do końca wiemy w jakim celu. To się oczywiście na końcu wyjaśnia, natomiast ja uważam, że byłoby mi dużo łatwiej wkręcić się w opowieść, gdybym pewne rzeczy wiedziała już na samym początku i nie wpłynęłoby to w żaden sposób na fabułę. Z drugiej strony bardzo podobało mi się to całe "poplątanie". To był spory wysiłek umysłowy, żeby połapać się w tych wszystkich zawiłościach i to było świetne! Podsumowując: Czy polecam? Nie wiem. ;)
Legimi


5. "Śledztwo od kuchni" Karolina Morawiecka, Wydawnictwo Heraclon International

Lekka, przyjemna, idealna na relaks. Jeśli czytaliście "Kółko się pani urwało", to klimat jest dość podobny. Mamy bardzo pewną siebie starszą panią i tajemniczą zbrodnię.
Audiobook 

6. "Zombie" Wojciech Chmielarz, Wydawnictwo Aleksandria

To moja trzecia książka Chmielarza i z każdą kolejną czuję, że lubię tego autora coraz bardziej! "Zombie" miało wszystko to, co lubię w kryminale. Były nieoczywiste postaci o wielu różnych twarzach. Było trochę emocji, niebanalna fabuła i zaskakujące zakończenie. Na pewno podobała mi się dużo bardziej niż pierwszy tom.
Audiobook 

7. "Złodzieje bzu" Hubert Klimko-Dobrzaniecki, Noir Sur Blanc

Jeśli znudziły wam się opowieści o niesamowitych bohaterach, o patriotyzmie i wielkich czynach, przeczytajcie przewrotną historię Antka. Zdecydujcie, czy go polubić, czy nie i zastanówcie się, czy rzeczywiście nam wszystkim bliżej do herosów z legend, czy może do prostych ludzi, takich jak Antek.KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


8. "Kopia doskonała" Małgorzata Rogala, Wydawnictwo Prószyński Media

Może to nie jest powieść z tych, które zapamiętuje się na długo, ale jest przyjemna, idealna do odprężenia, jako coś pomiędzy ambitniejszymi lekturami.. Jeśli będę mieć okazję, sięgnę ponownie po tę autorkę.
Audiobook 


9. "Przyjaciele" Kelsey Miller, Wydawnictwo SQN

Na pewno po przeczytaniu tej książki spojrzę trochę inaczej na "Przyjaciół", chociaż nie sądzę, by ta analiza sprawiła, że oglądanie serialu będzie mniej przyjemne. To, co ważniejsze, ta książka uświadomiła mi, jak wielkie zmiany nastąpiły w nas wszystkich od lat 90tych. Niesamowite jest to, jak długą przeszliśmy drogę, ile pracy wykonano i jak wiele udało się już osiągnąć w temacie tolerancji i równości. Czekam na 50 rocznicę transmisji pierwszego odcinka z nadzieją, że zajdziemy jeszcze dalej, a "Przyjaciele" będą idealnym punktem odniesienia. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 

 

10. "Policjanci bez munduru" Katarzyna Puzyńska, Wydawnictwo Prószyński Media

Zbiór wywiadów z policją, bez nadęcia, bez chwalenia się kontaktami z bandytami. Prosto, jasno, bez owijania w bawełnę. Podobało mi się. Będę poszukiwać drugiej z serii!
Audiobook 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz