sobota, 2 lutego 2019

Podsumowanie stycznia 2019






1. "Pszczelarz z Sindżaru" Dunya Mikhail, Wydawnictwo Otwarte

Ciężko jest słuchać takich historii. Niepoprawnym wydaje się siedzieć na kanapie i czytać o tym, że gdzieś w świecie ludziom świat wali się na głowę. A jednak nad wyraz właściwym zdaje się puszczanie tych opowieści dalej, by ich cierpienie nie zostało zapomniane. Równocześnie myśl o tym, że istnieją ludzie tacy jak pewien pszczelarz, którzy ryzykując własne życie, niosą bezinteresowną pomoc, daje ogromną nadzieję. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem




2. "Przesunąć horyzont" Martyna Wojciechowska, Wydawnictwo Burda

W dziedzinie gór wysokich jestem kompletnym laikiem. Przeczytałam co prawda Himalaistki, ale wciąż nie znam się, raczej mało słyszałam, nic nie widziałam. Wiem natomiast, że książek obracających się w tej tematyce jest mnóstwo i wiem też, że wiele ludzi, nawet jeśli nie chodzi po górach, jest zafascynowanych tym zagadnieniem. A skoro tyle osób widzi w  tym coś wartościowego, to trzeba sprawdzić! Chciałam zacząć od czegoś, co zrozumiem, co nie będzie ode mnie wymagało sprawdzania w Wikipedii, co poszczególne słowa znaczą i co nie zrazi mnie od samego początku. A Martyna Wojciechowska dokładnie taką książkę napisała. KLIK
Legimi




3. "Sprawa dla koronera" John Bateson, Wydawnictwo Znak Literanova

Jak wiele z nas myśli na co dzień o śmierci? Zajmujemy się swoimi sprawami, przepracowujemy i lenimy, ganiamy w wielu kierunkach jednocześnie lub siedzimy ze wzrokiem wpatrzonym w kolorowy ekranik, a nasza głowa zaprzątnięta jest wszystkim, poza myślą o tym, co ostateczne. Są jednak ludzie, którzy ze śmiercią obcują codziennie. Tymi ludźmi są koronerzy. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem





4. "Pan lodowego ogrodu T2" Jarosław Grzędowicz, Wydawnictwo Fabryka Słów

Tom drugi był mniej wciągający od pierwszego, ale osądy, co do książki będę wydawać po całej serii! ;) Już teraz jestem w trakcie kolejnego tomu!
Audiobook 


5. "ŚD25 Kosiarz" Terry Pratchett, Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Uwielbiam Pratchetta! To są moje książki pewniaki Jeśli mam ochotę na coś przy czym odpocznę, co da mi trochę rozrywki, a przy okazji mnóstwo inteligentnego humoru to sięgam po Świat Dysku. KLIK
Ze zbiorów własnych 




6. "Zaginięcie" Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Czwarta Strona

Pierwszy tom przygód Chyłki raczej mnie znudził, więc nie miałam planów sięgać po kolejne, ale w mojej aplikacji pojawiła się opcja audiobooka i pomyślałam, że czemu nie? Wysłuchałam i... było super! Naprawdę wciągnęłam tę książkę prawie na raz i już wiem, że będę na pewno sięgać po kolejne tomy, a jest ich mnóstwo!
Audiobook



7. "Bowie. Biografia" Maria Hesse, Fran Ruiz, Wydawnictwo Młody Book

Są takie postacie, które tkwią w ludzkich umysłach, niezależnie od tego, czy ich twórczość do nas przemawia, czy nie. Nie można odmówić im wielkości i wysiłku, jaki włożyły, by dojść na szczyt. Bowie definitywnie był taką jednostką! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem




8."Zamiana" Rebecca Fleet, Wydawnictwo Marginesy

Książka reklamowana jest jako thriller. Ja myślę, że to raczej obyczajówka z lekko niepokojącym akcentem. Mimo wszystko czytało mi się bardzo przyjemnie. Akcja wartko posuwa się do przodu, postacie nie są płaskie, autorka umiejętnie operuje emocjami. Razem z głównymi bohaterami przeżywamy chwile niepewności i odkrywamy kolejne wątki tajemnicy. Nie jest to jednak historia, która mrozi krew w żyłach.   KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem




9."Rewizja" Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Czwarta Strona

Ten tom nie był tak wciągający jak drugi, ale wciąż dużo lepszy od pierwszego. Jeśli będę mieć okazję, na pewno będę słuchać dalej!
Audiobook 






10."Instaserial o miłości" Nicole Sochacki-Wójcicka, Wydawnictwo Roger Publishing

Kupiłam e-book w ramach akcji WOŚP, bo uważam, że Nicole robi mnóstwo dobrego dla edukacji w temacie profilaktyki zdrowotnej kobiet i chwała jej za to! Kto nie zna niech wpadnie na profil @mamaginekolog na instagramie.  
E-book ze zbiorów własnych 


2 komentarze: