piątek, 2 sierpnia 2019

Podsumowanie lipca 2019




1. "Wiedźmie drzewo" Tana French, Wydawnictwo Albatros

To nie był najlepszy kryminał, jaki czytałam. Moment kulminacyjny był jednak stanowczo za mało kulminacyjny i czuję lekki niedosyt, ale jako całość czytało mi się przyjemnie i odkrywanie tajemnicy sprawiło mi dużo frajdy. Skrócenie i usunięcie kilku niepotrzebnych wątków dobrze zrobiłoby tej powieści, chociaż jako wakacyjna lektura sprawdzi się bardzo dobrze!
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



2. "Boso, ale w ostrogach" Stanisław Grzesiuk

Grzesiuk to spoko gość i każdy powinien przeczytać chociaż jedną jego książkę!
Audiobook 





3. "Pewnego razu na Kaukazie" Magdalena Wiśniewska, Wydawnictwo Sorus

Ostrość w tej książce padła na coś innego, niż powinna. Wydanie jest piękne i liczyłam na podobnie niesamowitą historię. Na okładce obiecano mi opowieść wydobytą z orientalnej baśni i z chaosu centrum Tbilisi. Rozczarowałam się jednak trochę. Mawia się, że mniej znaczy więcej, ale w tym dzienniku to się stanowczo nie sprawdziło. Jak dla mnie za mało było w nim Gruzji i Armenii! Miałam poczucie, że ważniejsze w niej są relacje i potyczki między trójką podróżników niż sam Kaukaz. Mnie to niestety nie przekonuje. Chciałabym przeczytać więcej historii o ludziach i tradycjach, a mniej o tym, kto robił zdjęcie, a kto kupił chusteczki. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



4. "Sztywniak" Mary Roach, Wydawnictwo Znak Literanova

Ależ to było ciekawe! Książka mimo dziwnego tematu wciągnęła mnie bez reszty! Autorka pisze bardzo swobodnym i zabawnym tonem, a to pomaga w przyswojeniu ogromu informacji, jakie ten tytuł zawiera. Wszystko to, oczywiście, przy ogromnym szacunku dla zmarłych. Nie zdziwiłabym się, gdyby na widok Mary Roach większość naukowców w Stanach przewracała oczami. Jeśli da się gdzieś wejść i czegoś się dowiedzieć, to ona tam będzie. Sprawdzanie tego, jak przebiegało ukrzyżowanie Chrystusa — Roach tam była, szukanie autentyczności w Całunie Turyńskim — wiadomo, harvardzki Bank Mózgów — czemu nie, ogród pełen rozkładających się trupów (w celach naukowych oczywiście) — z zatkanym nosem, ale też była. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem




5. "Oko w oko ze złem" Kerry Daynes, Wydawnictwo Otwarte

Zabójcy, przestępcy seksualni, stalkerzy — dzielimy świat na ich, czyli tych przenikniętych złem i nas, tych dobrych. Kerry Daynes w swojej książce udowadnia, że kryminaliści są bardziej podobni do nas, niż nam się wydaje, a niegodziwe zachowania mogą stać się udziałem kogokolwiek z naszego otoczenia. Funkcjonariusze więzień, którzy przejmują cechy skazanych, lekarze psycholodzy i psychiatrzy, którym brak empatii i ludzkich odruchów, a z drugiej strony przestępcy, w których można odnaleźć najbardziej przyzwoite cechy. Ponad 20 lat doświadczenia pozwoliło Daynes na wysnucie niepopularnych wniosków. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



6. "Człowiek. Istota kosmiczna" Grzegorz Brona, Ewelina Zambrzycka, Wydawnictwo Znak Literanova

TYLE WIEDZY w jednej książce! Astronautyka to temat, o którym wiem tyle co nic, a ten wywiad to idealna pigułka kosmicznych informacji dla takich jak ja. Wszystkie te wiadomości są podane w formie, którą rozumiem, nie muszę się zastanawiać, o co chodzi, nie muszę się martwić dodatkowym sprawdzaniem trudnych pojęć. Pozycja udostępnia nam wiedzę o historii lotów w kosmos, o tym, nad czym trwają prace w tym momencie i pojawiają się też odważne przewidywania na przyszłość! Czytamy o innych cywilizacjach i o naszych możliwościach w sprawie kolonizacji innych planet, a nawet galaktyk. Aż się nadziwić nie mogę, jak prosto da się przekazać tak skomplikowane sprawy. Chcecie dowiedzieć się, czym się różni kosmonauta od astronauty? Takich ciekawostek jest w tej książce mnóstwo! KLIK

7. "Wilk" Katarzyna Berenika Miszczuk

Ta książka była nastolatkowa na maksa! Ale nic nie szkodzi, podobała mi się bardzo, a gdybym miała 15 lat, to pewnie byłabym zachwycona!
Audiobook



8. "Kimkolwiek jesteś" Jakub Szamałek, Wydawnictwo WAB

"Kimkolwiek jesteś" to drugi tom serii Jakuba Szamałka "Ukryta sieć". Jeśli pierwszy tom pochłonął mnie bez reszty, to drugi przeżuł, wypluł i zostawił ze strachem przed własnym telefonem. Jakub Szamałek to mistrz obserwacji współczesnego świata! "Ukryta sieć" oficjalnie stała się jedną z moich ulubionych serii!
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



9. Żarna niebios, Maja Lidia Kossakowska, Wydawnictwo Fabryka Słów

Oj, nie polubiliśmy się z tym zbiorem opowiadań. Niestety, trochę się wynudziłam. Nawet nie do końca byłam w stanie rozpoznać, gdzie zaczyna się jedno opowiadanie, a kończy drugie!
Audiobook


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz