1. "Wiedźmie drzewo" Tana French, Wydawnictwo Albatros
To
nie był najlepszy kryminał, jaki czytałam. Moment kulminacyjny był
jednak stanowczo za mało kulminacyjny i czuję lekki niedosyt, ale jako
całość czytało mi się przyjemnie i odkrywanie tajemnicy sprawiło mi dużo
frajdy. Skrócenie i usunięcie kilku niepotrzebnych wątków dobrze
zrobiłoby tej powieści, chociaż jako wakacyjna lektura sprawdzi się
bardzo dobrze!
2. "Boso, ale w ostrogach" Stanisław Grzesiuk
3. "Pewnego razu na Kaukazie" Magdalena Wiśniewska, Wydawnictwo Sorus
4. "Sztywniak" Mary Roach, Wydawnictwo Znak Literanova
Ależ
to było ciekawe! Książka mimo dziwnego tematu wciągnęła mnie bez
reszty! Autorka pisze bardzo swobodnym i zabawnym tonem, a to pomaga w
przyswojeniu ogromu informacji, jakie ten tytuł zawiera. Wszystko to,
oczywiście, przy ogromnym szacunku dla zmarłych. Nie zdziwiłabym się,
gdyby na widok Mary Roach większość naukowców w Stanach przewracała
oczami. Jeśli da się gdzieś wejść i czegoś się dowiedzieć, to ona tam
będzie. Sprawdzanie tego, jak przebiegało ukrzyżowanie Chrystusa — Roach tam była, szukanie autentyczności w Całunie Turyńskim — wiadomo, harvardzki Bank Mózgów — czemu nie, ogród pełen rozkładających się trupów (w celach naukowych oczywiście) — z zatkanym nosem, ale też była. KLIK
5. "Oko w oko ze złem" Kerry Daynes, Wydawnictwo Otwarte
Zabójcy, przestępcy seksualni, stalkerzy —
dzielimy świat na ich, czyli tych przenikniętych złem i nas, tych
dobrych. Kerry Daynes w swojej książce udowadnia, że kryminaliści są
bardziej podobni do nas, niż nam się wydaje, a niegodziwe zachowania
mogą stać się udziałem kogokolwiek z naszego otoczenia. Funkcjonariusze
więzień, którzy przejmują cechy skazanych, lekarze psycholodzy i
psychiatrzy, którym brak empatii i ludzkich odruchów, a z drugiej strony
przestępcy, w których można odnaleźć najbardziej przyzwoite cechy.
Ponad 20 lat doświadczenia pozwoliło Daynes na wysnucie niepopularnych
wniosków. KLIK
6. "Człowiek. Istota kosmiczna" Grzegorz Brona, Ewelina Zambrzycka, Wydawnictwo Znak Literanova
7. "Wilk" Katarzyna Berenika Miszczuk
Ta książka była nastolatkowa na maksa! Ale nic nie szkodzi, podobała mi się bardzo, a gdybym miała 15 lat, to pewnie byłabym zachwycona!8. "Kimkolwiek jesteś" Jakub Szamałek, Wydawnictwo WAB
"Kimkolwiek jesteś" to drugi tom serii Jakuba Szamałka "Ukryta sieć". Jeśli pierwszy tom pochłonął mnie bez reszty, to drugi przeżuł, wypluł i zostawił ze strachem przed własnym telefonem. Jakub Szamałek to mistrz obserwacji współczesnego świata! "Ukryta sieć" oficjalnie stała się jedną z moich ulubionych serii!
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
Audiobook
9. Żarna niebios, Maja Lidia Kossakowska, Wydawnictwo Fabryka Słów
Oj, nie polubiliśmy się z tym zbiorem opowiadań. Niestety, trochę się wynudziłam. Nawet nie do końca byłam w stanie rozpoznać, gdzie zaczyna się jedno opowiadanie, a kończy drugie!Audiobook
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz