sobota, 20 lipca 2019

Książkowe komeraże #97 Oko w oko ze złem

"Oko w oko ze złem" Kerry Daynes, Wydawnictwo Otwarte

Kerry Daynes to psycholożka sądowa, która w "Oko w oko ze złem" przytacza sprawy, które wywarły największy wpływ na jej życie. Przy okazji konkretnych przykładów, autorka opowiada o swojej przemianie, jako psychologa i jako kobiety.



Zabójcy, przestępcy seksualni, stalkerzy — dzielimy świat na ich, czyli tych przenikniętych złem i nas, tych dobrych. Kerry Daynes w swojej książce udowadnia, że kryminaliści są bardziej podobni do nas, niż nam się wydaje, a niegodziwe zachowania mogą stać się udziałem kogokolwiek z naszego otoczenia. Funkcjonariusze więzień, którzy przejmują cechy skazanych, lekarze psycholodzy i psychiatrzy, którym brak empatii i ludzkich odruchów, a z drugiej strony przestępcy, w których można odnaleźć najbardziej przyzwoite cechy. Ponad 20 lat doświadczenia pozwoliło Daynes na wysnucie niepopularnych wniosków.

Język, którym napisana jest książka, jest na tyle prosty, by bez problemu można było przebrnąć przez trudne historie. Autorka jasno wyraża swoje konkluzje, gładko prowadzi nas do celu swoich rozważań. Nie powiem, żeby książkę czytało się przyjemnie, bo temat zobowiązuje, ale myślę, że ten tytuł to doskonały wstęp do kolejnych bardziej skomplikowanych pozycji traktujących o zbrodniach i profilerach.



"Oko w oko ze złem" to nie tylko opowieść o przestępcach, zbrodniach i morderstwach. Takich na rynku wydawniczym jest coraz więcej i cieszą się dużą popularnością. Książka Kerry Daynes to równocześnie portret psycholożki i przede wszystkim silnej i odważnej kobiety, która zmagała się z problemami, które często były też udziałem jej pacjentów. Związek przemocowy, molestowanie w pracy i stygmatyzacja jej jako ofiary w teoretycznie oświeconym towarzystwie, jakim są lekarze. To wszystko doprowadziło ją do zadania sobie pytania, jak wiele różni nas i ich? Jak bardzo różnimy się od więźniów i przestępców? Jak cienka jest granica? Bo w końcu wszyscy jesteśmy ludźmi. 





Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz