piątek, 6 października 2017

Podsumowanie września 2017

 Podsumowując

U mnie we wrześniu 5 książek przeczytanych,kilka, które zasiliły moją biblioteczkę i jedna rozpoczęta. Postanowienia się trzymam  — książki to przedwczesne urodzinowe prezenty ;) 





1. "Czerwona gorączka" Andrzej Pilipiuk, Fabryka Słów

No i tak opowiadałam o tym, jak to dobrze mieć książki-pewniaki, na których wiesz, że się nie zawiedziesz. Tymczasem Czerwona gorączka była chyba najgorszym zbiorem opowiadań Pilipiuka, jakie do tej pory czytałam. Co nie oznacza, że była definitywnie zła, czytało mi się ją po prostu gorzej niż wszystkie wcześniejsze. 

3. "Namiestnik" Adam Przechrzta, Fabryka słów

Dalsza część Adepta, który ogromnie mi się podobał. Co tu dużo mówić, książka trzyma poziom, nie mam żadnych zastrzeżeń. Świat fantasy przenika się z historycznymi wydarzeniami w idealnych proporcjach. Po więcej zapraszam TUTAJ


3. "Kot, którego tam nie było" Lilian Jackson Braun

Zwykle lubiłam te krótkie kryminały, ale tym razem odkryłam zakończenie jeszcze przed połową książki. Chyba potrzebuję czegoś bardziej złożonego ;)

4. "Duchowe życie zwierząt" Peter Wohlleben, Wydawnictwo Otwarte

Peter Wohlleben ma wybitny talent do opowiadania o przyrodzie, a ja uwielbiam poznawać kolejne ciekawostki na jej temat. Lektura tej książki na pewno wyzwoli w was pokłady skrywanej empatii. Więcej o obu jego książkach znajdziecie TUTAJ

5. "Quidditch przez wieki" J.K. Rowling, Media Rodzina

Wiadomo. Wszystko, co dotyczy Pottera jest super i kolejny podręcznik z Hogwartu też jest super. Nie ma co gadać ;)



 

28 komentarzy:

  1. Mi się udało przeczytać 4 we wrzesniu. A z tych powyżej to znam gorączkę. I od Peter Wohlleben mam nie o zwierzętach, ale o drzewach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka była twoja najlepsza przeczytana we wrześniu?


      Czytałaś już wersję o drzewach? Jest niesamowita!

      Usuń
    2. Trudno tak jednocześnie odpowiedzieć. Czytałem 3 Pratchetta, i jedną inną. Kurcze, wszystkie były świetne. :) O drzewach jeszcze nie. Kończę Wszechświat w Twojej dłoni, potem zamierzam przewodnik wędrowca i następnie pójdą drzewa. Tak pobieżnie przejrzałem i wygląda zacnie.

      Usuń
    3. Uwielbiam Pratchetta! Za mną mniej więcej połowa Świata Dysku :D Przewodnik Wędrowca czeka w kolejce na półce, a Wszechświat mam plany zakupić!

      Usuń
    4. Ja obecnie poznaję cykl o Wiedźmach i Smierci, o Rincewindzie zostawiłem chwilowo, a potem jeszcze cała reszta.:)

      Usuń
    5. Do Śmierci nie dotarlam, Wiedźmy to moja ulubiona seria, a Rincewind mnie trochę nudzi ;) Seria o Strazy Nocnej też jest fajna!

      Usuń
    6. Książki o Śmierci są spoko, polecam. :)

      Usuń
  2. O, te "kocie" kryminały kiedyś czytałam, ale mnie nudziły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny wynik :) Ja we wrześniu przeczytałam 6 książek z czego jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne podsumowanie! :)
    Żadnej tej książki nie czytałam, ale kusi mnie "Duchowe życie zwierząt". Choć wielką fanką przyrody nie jestem, to jednak jakaś dziwaczna siła ciągnie mnie do tej książki :) Zobaczymy, być może niedługo się z nią zapoznam :)
    Pozdrawiam, dodaję do obserwowanych, u siebie do blogów, które odwiedzam i zostaję na dłużej! :) Fajnie, że dzięki wyminie się o Tobie dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój blog już jest u mnie w obserwowanych, nie wiem czy zauważyłaś! ;) tak że mamy kolejny powód by uczestniczyć w Wielkiej Wymianie ;)
      A "Duchowe życie zwierząt" bardzo polecam! Chociaż "Sekretne życie drzew" chyba lepsze ;)

      Usuń
  5. Oczywiście, że widziałam i bardzo dziękuję! ��

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładny wynik ;) oby październik był równie zaczytany ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój wrzesień był słaby, bo tylko 6 przeczytanych. Też masz postanowienie niekupowania nowych książek? Ja też. W sierpniu nie kupiłam nic, we wrześniu kupiłam tylko jedną (i jedną na prezent mężowi), a październik to załamanie- wymiana książkowa (więc się kilku pozbyłam) i dzisiaj odebrałam zamówienie z kolejnymi książkami. Ale obiecuję, że już nic w tym roku nie kupię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, też mam takie postanowienie! Daje sobie dyspensę na Targi Książki, a poza tym plan jest nie kupić już nic do końca roku ;) zobaczymy co będzie ;)

      Usuń
  8. Przeczytałam wszystkie "Koty...", głównie po to, żeby nie musieć myśleć podczas lektury :) bardzo mi się podobały, szczególnie ten tytułowy, niezwykły kot.

    OdpowiedzUsuń
  9. Odkąd zostałam mamą przestałam liczyć przeczytane książki, a zaczęłam cieszyć się z faktu, że mam czas na czytanie. :D Dlatego nie pochwalę się powalającą liczbą przeczytanych egzemplarzy, a wyrażę radość, że w ogóle czytałam! :)

    Bardzo ciekawi mnie "Ósme życie". Mam tę książkę w formie elektronicznej i pewnie kiedyś po nią sięgnę.
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje dla młodej mamy! :) Radość z czytania jest najważniejsza!

      "Ósme życie" jest niesamowite! Przygotuj się na dużo emocji - również tych negatywnych, momentami jest to dość trudna lektura

      Usuń
  10. Z bardziej złożonych kryminałów polecam Agathę Christie, jeśli jeszcze jej nie znasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Bardzo bardzo dawno temu zaczęłam czytać jeden, ale jakoś mnie nie porwał, ale może pora spróbować znowu! ;)

      Usuń
  11. Gratulacje za przeczytane książki. Akurat z tych pozycji nie czytałam nic.
    Pozdrawiam.
    czytanestrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam Adepta, Namiestnik jeszcze przede mną. Bardzo mi się podobał ten Adept, tylko im dalej w las, tym bardziej drażnił mnie główny bohater. Zmienił się i wcale nie na lepsze :( Ale po Namiestnika i tak chętnie sięgnę i chciałabym też przeczytać kiedyś inne książki Przechrzty :)

    Od Pilipiuka czytałam tylko parę tomów Wędrowycza, ale uwielbiam go :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie zarówno Adept jak i Namiestnik były super! ;)

      Co do Pilipiuka, to ja właśnie za Wędrowyczem nie przepadam! Inne książki jak najbardziej, ale Wędrowyczem mnie jakoś nie przekonuje :/

      Usuń