wtorek, 20 sierpnia 2019

Książkowe komeraże #101 Opowiedz mi o nim

"Opowiedz mi o nim" Carin Gerhardsen, Wydawnictwo Otwarte

Sandra, Jeanette i Kerstin — trzy kobiety, które łączy tylko i aż tragiczna przeszłość. Jeden telefon wystarczy,  by połączyć ich losy w jedną historię. Przeznaczenie, czy zwykły przypadek?



Lubię, kiedy autor potrafi wywieźć mnie w pole. Podoba mi się, gdy sprawy nie toczą się tak, jak początkowo zakładałam. Jestem bardzo zadowolona, gdy mam mętlik w głowie i nie domyślam się rozwiązania zagadki. Zawsze zastanawiam się wtedy, jak się takie książki pisze. W jaki sposób autor tworzy ten poplątany kłębek i się w nim nie gubi? Jak to zrobić, żeby przypadkowo nie ujawnić zbyt wielu szczegółów, by czytelnik nie miał szansy zbyt wcześnie domyślić się zakończenia?

"Opowiedz mi o nim" to nie jest książka akcji, to fabuła ze skomplikowaną intrygą. Napięcie rośnie bardzo powoli, osiąga wysoki punkt, by zaraz spaść i po chwili narastać na nowo. Autorka drażni się z czytelnikiem bezlitośnie, ale ileż w tym było przyjemności czytania!

Postaci są świetnie zbudowane, ich charakter odkrywamy nie przez opis, a przez ich działanie, czyny świadczą lepiej niż zapis uczuć. Autorka pozwala nam zagłębić się w psychikę głównych bohaterek. Książkę czyta się bardzo szybko. Rozdziały są krótkie, a przeskakiwanie między postaciami sprawia, że powieść jest energiczna i nie mamy czasu się nudzić.



Ta książka jest o kobietach, ale to nie jest książka dla kobiet. To książka dla wszystkich, którzy chcą przeczytać o silnych osobowościach, które potrafią podnieść się po upadku. To książka, w której nic nie jest takie, jak się wydaje.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

1 komentarz:

  1. Zaciekawiłaś mnie, zapisuje tytuł. ;)
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    https://zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń