niedziela, 4 listopada 2018

Podsumowanie października 2018

 




1."Burka w Nepalu nazywa się Sari" Edyta Stępczak, Znak Literanova

Nepal wydaje się dla Polaków tak odległy i nieznajomy jak co najmniej dzikie odmęty puszczy. Ktoś coś słyszał, ktoś coś wie, ale właściwie to ograniczamy się do informacji o kolejnych szczytach zdobytych przez naszych rodaków w tym tajemniczym kraju. Dzięki reportażowi Edyty Stępczak jestem świadoma, zatrwożona i jednocześnie wdzięczna, że żyję w kraju, w którym najgorsze, co może mnie spotkać, gdy mam odmienne zdanie od ogółu jest to, że nikt mnie nie wysłucha. Nepalskie kobiety nie mogą tego powiedzieć. W Nepalu za nieposłuszeństwo płaci się życiem. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 




2. "Prywatne życie łąki" John Lewis-Stempel, Wydawnictwo Poznańskie

Uwielbiam książki przyrodnicze i co jakiś czas sięgam po kolejne. Tym razem miałam okazję wysłuchać audiobooka. Krystyna Czubówna wprowadza nas w klimat jak z dzieciństwa. Kto nie kojarzy tych specyficznych dokumentów przyrodniczych? Słuchało mi się przyjemnie, chociaż kilka razy odczuwałam pewien zgrzyt, kiedy tekst nie pokrywał się z tonem, jakim były wypowiadane słowa. Rozmarzony głos opisujący zabijanie zwierząt to dla mnie jednak za dużo.
Audiobook





3. "Latający cyrk fizyki" Jearl Walker, Wydawnictwo Naukowe PWN

Moja przygoda z fizyką w szkole skończyła się, ledwo się zaczęła. Nigdy nie miałam dobrego nauczyciela, więc fizyka była dla mnie przedmiotem, którego trzeba się nauczyć, a potem zapomnieć. Tym bardziej ten tytuł zwrócił moją uwagę, bo Jearl Walker obiecuje na okładce, że wyjaśni, jak działa świat i udowodni, że fizyka może być zabawna. Rzeczywiście dużo radości sprawiło mi przeglądanie książki i znajdowanie kolejnych ciekawych zagadnień. Walker nie zasypuje nas wzorami i regułkami, ale tłumaczy dość prostym językiem, jak to się dzieje, że można położyć się na łożu z gwoździ i nie zrobić sobie krzywdy, po co były niektórym dinozaurom kamienie w żołądku lub czy można umrzeć od sikania na tory. Myślicie, że nie można? Sprawdźcie! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 


4. "Zakładnik" Przemysław Borkowski, Wydawnictwo Czwarta Strona

Dziwnym zbiegiem okoliczności najpierw przeczytałam drugi tom. Można o nim poczytać TU. A pierwszy tom w formie audiobooka niedawno wysłuchałam i jestem zachwycona! "Niedobry pasterz" podobał mi się, ale nie aż tak jak "Zakładnik". Myślę, że dobrze dobrany lektor zrobił ogromną robotę, bo książka wydała mi się przezabawna, a ironizowanie bohatera mocno mnie ubawiło. Historia była bardzo ciekawa i mimo tego, że czasem ciężko mi się skupić na słuchaniu ciągłego tekstu, przy tej powieści nie miałam żadnego problemu. Książka budziła we mnie takie same emocje, a może nawet większe, jak wersja papierowa. Czekam na trzeci tom! I zabieram się za kolejne audiobooki! 
Audiobook


5. "Obsesja" Katarzyna Berenika Miszczuk, Wydawnictwo WAB

To już któraś moja książka pani Miszczuk i muszę wam powiedzieć, że lubię je. Są idealne do wypoczynku, przyjemne historie, szybko się je czyta, pozwalają odpocząć głowie. Jestem pewna, że to nie będzie ostatnia! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



6."Zabójczy mróz" Louise Penny, Wydawnictwo Poradnia K

Zabójczy mróz to drugi tom z serii o szefie wydziału zabójstw Armandzie Gamache. O pierwszej pisałam TU. Klimat książki pozostaje ten sam, małe miasteczko i mieszkańcy, którzy wiedzą o sobie wszystko. Zmienia się jednak minimalnie styl pisania autorki, miałam wrażenie, że się rozluźnia, pozwala sobie na mocniejsze żarty i bardziej swobodną narrację, ale to wszystko zdecydowanie pomaga opowieści. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


7. "Lissy" Luca D'Andrea, Wydawnictwo WAB

„Lissy” to powieść odświeżająca. Przyznam szczerze, że dawno nie czytałam czegoś tak dziwnego, ale zarazem tak intrygującego. To powieść, która was przeżuwa i wypluwa na koniec, by pozostawić kompletnie zagubionym. Czy polecam? Naprawdę nie wiem, chyba musicie przekonać się sami ;) Przyznajcie, nie kusi was, by dowiedzieć się, kim jest Lissy? KLIK
Ze zbiorów własnych





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz