sobota, 4 stycznia 2020

Podsumowanie grudnia 2019

1."Król przyjmuje" Eduardo Mendoza, Wydawnictwo Znak literanova

To była moja pierwsza przygoda z Mendozą — tym bardziej się cieszę, że w tak pięknym wydaniu! Trzymanie w ręce tak pięknej okładki sprawia, że czytanie jest dwa razy tak przyjemne. Mam wrażenie, że to była dopiero rozgrzewka, więc czekam z niecierpliwością na kolejne tomy! KLIK Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

2. "27 śmierci Toby'ego Obeda" Joanna Gierak-Onoszko, Wydawnictwo Dowody na istnienie

To książka, przy której wstrzymywałam oddech, przy której bolał mnie brzuch i która pozostawiła we mnie ślad. To nie tylko świetnie napisany reportaż. To jest pełna bólu, rozpaczy i smutku historia o tych i dla tych, o których świat zapomniał. Wystrzałowe Westerny i zabawy w kowbojów wypatrzyły nasze spojrzenie, na to jaki przerażający los zgotował człowiek z Europy rdzennym mieszkańcom Ameryki. Nie możemy zmienić przeszłości, ale możemy  o tej przeszłości mówić głośno i przestać udawać, że jej nie było. Jeśli mielibyście w 2020 roku przeczytać tylko jedną książkę, to niech to będzie ta!

Legimi 

 

 

3. "Listy zza grobu" Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Filia

To nie jest typ książki, której fabułę pamięta się latami, ale ja bardzo lubię czytać Mroza, kiedy chcę odpocząć. To jest idealnie niezobowiązująca lektura. "Listy zza grobu" miały według mnie trochę zbyt dużo zupełnie niepotrzebnego wątku obyczajowego. Mnie ciągłe "wzajemne ciumkanie" bohaterów drażniło, ale to już jest kwestia gustu. Jeśli chodzi o wątek kryminalny, to było dobrze. Typowy dla Mroza plot twist to już jest coś czego się spodziewam, ale też lubię i zawsze oczekuję od jego książek. Wolę, kiedy jest nie tak, jak mogłoby się wydawać, że jest ;)

Audiobook w ramach akcji CzytajPL

 

 

4. "Rzeźnik" Max Czornyj, Wydawnictwo Filia

To było naprawdę ciekawe doznanie przeczytać książkę z punktu widzenia mordercy. Autor przedstawił zwykłego, szarego człowieka i pozwolił nam nawet trochę go polubić(?), żałować(?), współczuć mu(?), po to by chwilę później bez ostrzeżenia zrzucić na nas bombę negatywnych emocji. Ciekawa jestem do jakiego stopnia ta opowieść była oparta na faktach, a od którego momentu to tylko wyobraźnia. Przy okazji, ta książka jest dość obrzydliwa, momentami aż otrzepywało mnie z odrazy, więc nastawcie się na mocną lekturę, a jeśli jesteście wrażliwi, to może warto ją sobie odpuścić.

Legimi 


 

 

5. "Klauzula ojca" Jonas Hassen Khemiri, Wydawnictwo Czarna Owca

Czy bycie dzieckiem jest tak samo trudne, jak bycie rodzicem? Czy będąc rodzicem, jest się w stanie zrozumieć swoich rodziców? Czy da się uniknąć błędów, popełnianych przez naszego ojca i naszą matkę? Czy nasze dzieci będą myśleć o nas podobnie, jak my myślimy o naszych rodzicach? Ta książka nie daje odpowiedzi, ale zalążek myśli, która może kiedyś wykiełkować. KLIK Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

 

6. "Triumf chirurgów" Jurgen Thorwald, Wydawnictwo Aleksandria

Tę książkę słuchało mi się raz lepiej, raz gorzej. Były momenty nudnawe, ale były też chwile całkowicie fascynujące. Podobało mi się, że opowieść o medycynie studiowana była na konkretnych przypadkach bez niepotrzebnego rozwodzenia się nad niezrozumiałymi dla mnie komórkami, wydzielinami i gruczołami.

Audiobook

 

 

 

7. "Damy, dziewuchy, dziewczyny. Podróże w spódnicy" Anna Dziewit-Meller, Wydawnictwo Znak Emotikon

To było bardzo urocze! Słuchało się przyjemnie. Książka jest przeczytana z werwą, bez przynudzania. Trochę szkoda mi było, że podczas słuchania omijały mnie wszystkie wspaniałe ilustracje, ale później nadrobiłam w ebooku. Jeśli poszukujecie prezentu dla jakiejś młodej damy, to "Dziewuchy" będą doskonałym wyborem!

Audiobook w ramach akcji CzytajPL

 

 

 

8. "Czara cieni" Frances Hardinge, Wydawnictwo Czarna Owca

"Czara cieni" to nie tylko magiczna opowieść o czarach, ale też gloryfikacja wielkich cech, takich jak zaufanie, przyjaźń, poświęcenie, wiara we własne siły. Jeśli lubicie książki o dzielnych dziewczynach, które stają same (aby na pewno?) przeciwko całemu światu, to ta lektura będzie dla was idealna! KLIK Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

2 komentarze:

  1. Nie czytałam nic z Twojej listy. Gratuluję wyniku w grudniu. ;)
    Buziaki. ;***

    P.

    https://zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń