poniedziałek, 13 stycznia 2020

12 najlepszych książek 2019 roku


To jest mój subiektywny wybór najlepszych książek przeczytanych w 2019 roku. To są tytuły, które zrobiły na mnie wrażenie, które zapadły mi w pamięć, lub przy których po prostu świetnie się bawiłam. Podzieliłam je na dwie grupy: fiction i non-fiction.



NON-FICTION

1. "27 śmierci Toby'ego Obeda" Joanna Gierak-Onoszko, Wydawnictwo Dowody na istnienie

To jest absolutnie najlepsza książka tego roku. Genialnie napisany reportaż o temacie, który mrozi krew w żyłach.

 

2. "Jutro przypłynie królowa" Maciej Wasielewski, Wydawnictwo Czarne

Wiele razy podczas czytania musiałam sobie przypominać, że ten reportaż opowiada o prawdziwych ludziach na prawdziwej wyspie. Mój mózg wypierał tę informację, bo sytuacje opisane w niej brzmią naprawdę niewiarygodnie.

 

3. "Człowiek. Istota kosmiczna" Grzegorz Brona, Ewelina Zambrzycka, Wydawnictwo Znak Literanova

Po przeczytaniu tej książki ogarnął mnie ogromny smutek, że wszystkie niesamowite rzeczy, o których opowiadają autorzy, wydarzą się długo po tym, jak mnie już nie będzie na świecie. Nieśmiertelność jest mi potrzebna tylko po to, by móc zobaczyć na własne oczy, jak człowiek będzie kolonizował wszechświat.

 

4. "Dzieci Norwegii. Państwo (nad)opiekuńcze" Maciej Czarnecki, Wydawnictwo Czarne

Kolejny świetny uświadamiający reportaż.

 

5. "Ludzie. Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko" Tom Phillips, Wydawnictwo Albatros

Już sam tytuł wskazuje na spore poczucie humoru autora, a lista historii, w których człowiek zjawiskowo poległ, była niesamowicie ciekawa!

 

6. "Nieznane życie lodowców" Bjorn Vassnes, Wydawnictwo Kobiece

Wydaje mi się, że tej książce zaszkodził trochę tytuł. Owszem, jest w niej sporo o lodowcach, ale najważniejsze są konkretne pomysły i rozwiązania, mające pomóc nam w uratowaniu naszego świata! Wiecie, w jaki sposób przywrócenie do życia mamutów może poprawić temperaturę na nasze planecie? Ja do momentu przeczytania tej książki nie wiedziałam. Ale już wiem!

 

 

 

 

 

 

 

 

FICTION

1. "Kimkolwiek jesteś" Jakub Szamałek, Wydawnictwo WAB

To była najlepsza powieść tego roku! Świetnie zbudowana intryga, dziennikarze, grube ryby, politycy i... internet. Szamałek wchodzi z butami w moje poczucie bezpieczeństwa i sprawił, że zaczęłam bać się własnego telefonu.

2. "Szamańskie tango" i "Szamański blues" Aneta Jadowska, Wydawnictwo Fabryka Słów

Pokochałam szamańską serię Anety Jadowskiej! Uwielbiam poczucie humoru Witkaca i bardzo podoba mi się to, że jest otoczony wieloma silnymi kobiecymi osobowościami. Poza tym duchy, czarownice i inne stwory - no bajka!

 

3. "Złodzieje bzu" Hubert Klimko-Dobrzaniecki, Noir Sur Blanc

Pozbawiona superbohaterów i wielkich czynów, książka o zwykłych ludziach, którzy robią wszystko, żeby przetrwać.

 

4. "Zmorojewo" Jakub Żulczyk, Wydawnictwo Agora

Coraz częściej ostatnio sięgam po "nastolatkowe" książki i ta jest jedną z najlepszych! Dużo się dzieje, są elementy fantasy, jest porządny morał. Świetna!

 


5. "Zupełnie normalna rodzina" M.T. Edvardsson, Wydawnictwo Znak Literanova

Chyba nigdy nie czytałam tak dobrze poprowadzonego thrillera psychologicznego. Oszczędność w słowach, ale jaki przekaz!  Czy bylibyśmy w stanie zrobić wszystko, by ratować naszą rodzinę?

 

6. "Słowik" Kristin Hannah, Wydawnictwo Świat Książki

Wiem, że czytelnicy Hannah dzielą się na wyznawców "Słowika", albo "Wielkiej samotności". Ja jestem po stronie "Słowika" — ta książka złamała mi serce, a tego kompletnie się nie spodziewałam.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz