niedziela, 3 września 2017

Podsumowanie sierpnia 2017

Mój sierpień to 8 przeczytanych książek. Jeden duży zawód. Jeden wielki zachwyt. Dajcie znać w komentarzu o swoich sierpniowych zachwytach i zawodach sierpnia!
 


1. "Gniew i świt" Renee Ahdieh, Wydawnictwo Filia

Ah, moje wielkie rozczarowanie. Liczyłam na prawdziwie magiczną opowieść, a dostałam krótki film na podglądzie wideo. Tutaj dokładniej wyjaśniam, co mam na myśli. 




2. "Wybranka Bogów. Tom 2 Kara" Jane Mysen

Wikińska saga, która leżała na mojej półce wystarczająco długo. Pora w końcu się za nią zabrać. Dawno temu przeczytałam kilka tomów i szczerze mówiąc, nie mam pojęcia dlaczego przerwałam. 




 

3. "Motylek" Katarzyna Puzyńska, Prószyński Media

Jeden z kryminałów polskich autorek, które przeczytałam w ostatnim czasie. Tutaj możecie poczytać o różnicach i podobieństwach tej książki z innym kryminałem, również polskiej autorki. A ja już wiem, że niedługo wracam do przygód Lipowa! 


 

4. "Piękne życie" Shauna Niequist, Wydawnictwo Znak 

Dla mnie przestroga przed tym, kim mogłabym się stać, gdybym w porę nie zauważyła, w jakim kierunku podążam. Dla innych historia-inspiracja jak zmienić i poprawić swoje życie. Trochę chaotyczna lektura, ale można wyciągnąć z niej coś dla siebie. Tutaj przeczytacie o niej więcej. 


 

5. "Świat Dysku. Straż nocna" Terry Pratchett, Wydawnictwo Prószyński i S-ka

Pomału, powoli dążę do przeczytania wszystkich tomów z serii. To jest mój pewniak. Mam 100% pewności, że się nie zawiodę. Tutaj więcej.



 

6. "Operacja Dzień Wskrzeszenia" Andrzej Pilipiuk, Fabryka słów

Absolutne pierwsze miejsce tego miesiąca! Książka jest świetna, pozbawiona tego, co czasem mnie drażni w twórczości Pilipiuka i jest to idealny temat na ekranizację! Więcej zachwytów tutaj.




7. "Alkaliczny Detoks" Beata Sokołowska, Wydawnictwo Muza

Przeczytałam. Przemyślałam. Zastanowiłam się, ale jeszcze chyba nie jestem gotowa na przejście detoksu. Myślę nad nim jednak intensywnie, mam nadzieję, że kiedyś przejdę do czynów. Lubię od czasu do czasu czytać książki o zdrowym odżywianiu. Najczęściej przypominają mi to, co już wiem i dają kopa do działania.  

 

8. "Gniazdo" Cynthia D'Aprix Sweeney

Główna opinia, która pojawia się o tej książce w mediach to "cudowna okładka i średnia treść". Częściowo się zgodzę, szału nie ma i pewnej części ciała nie urywa, ale mi czytało się ją całkiem dobrze, zwłaszcza ostatnie kilkadziesiąt stron. Historia rodzeństwa, w której dużą rolę odgrywają pieniądze, ma jedną dużą wadę, którą zauważyłam może dopiero w połowie książki. Nie ma określonego celu, do którego czytelnik może dążyć, nie ma możliwości kibicowania bohaterom, bo nie bardzo wiemy, do czego tak naprawdę bohaterowie chcą dojść. W kryminale wyczekujemy odpowiedzi na to, kto zabił, w romansie czekamy na pierwszy pocałunek, a w Gnieździe nie bardzo wiemy, na co powinniśmy czekać. Wydaje mi się, że stąd wynika większość złych ocen. Mimo wszystko nie żałuję spędzonego przy niej czasu. 





Najlepsza książka sierpnia: Operacja Dzień Wskrzeszenia

Najsłabsza książka sierpnia: Gniew i Świt

 

10 komentarzy:

  1. Gratuluję wyniku! U mnie słabo było w sierpniu.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale "Motylka" mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Meh, ja musze poczytać Świat Dysku, ale na razie mam tom pierwszy w oryginale i jakoś mi nie idzie XD Ale mi obecnie nic "nie idzie" - czytam wszystko do połowy.
    A "Motylka" czytałam niedawno i... raczej nie uwielbiam. Mam sporo zastrzeżeń do tej książki, ale jak na razie to i tak najlepszy polski kryminał, jaki poznałam XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki ma tytuł tom pierwszy? Bo różne wydania różnie te tomy układają, a taka naprawdę to tutaj chyba nie ma pierwszeństwa ;) No chyba że mówimy o pierwszym wydanym tomie w ogóle - to wiadomo ;) Tak czy siak, ja mam swoje ulubione serię jeśli chodzi o Świat Dysku i też takie które podobają mi się mniej - może też akurat na taki trafilas.

      Co do kryminałów: Jakie masz zastrzeżenia do "Motylka"? A czytałaś może retro kryminały Kwiatkowskiej ? Może te ci się spodobają?

      Usuń
  4. Mam nadzieje, że w tym miesiącu uda mi się przeczytać jakąś książkę Andrzeja Pilipiuka. Kilka już od dawna czeka na swoją kolej 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie od czego planujesz zacząć?

      Usuń
    2. Mam dylemat między "Wilcze leże", a "Carską manierką".
      Co byś mi poleciła na pierwsze podejście?

      Usuń
    3. Akurat żadnej jeszcze nie czytalam ;) Ale Carska Manierka wyszła wczesniej, więc od niej bym zaczęła!

      Usuń