poniedziałek, 31 grudnia 2018

Książkowe komeraże #57 Era dinozaurów

"Era dinozaurów" Steve Brusatte, Znak Horyzont

Żywię niczym nieuzasadnioną, gorącą miłość do dinozaurów! Nie umiem tego wytłumaczyć, ale niesamowicie fascynują mnie te wielkie stwory, które swego czasu miały we władaniu całą planetę. Już dawno doszłam do wniosku, że minęłam się z powołaniem i powinnam była zostać paleontologiem. Czasu nie cofnę, ale przecież zawsze mogę poczytać takie książki!



Era dinozaurów to opis dziejów tych zwierząt od narodzin do zagłady. Razem z autorem przemierzamy kontynenty w poszukiwaniu skamielin i poszukujemy odpowiedzi na dręczące naukę pytania. Nowe odkrycia wspomagane przez nowoczesną technikę pozwalają nam ludziom na coraz dokładniejsze poznanie świata tych intrygujących istot. Co więcej, książka to nie tylko opis pradawnej Ziemi i stworzeń ją zamieszkujących, ale również przegląd czołowych postaci z XX wieku, które wiedzą o dinozaurach więcej niż można sobie wyobrazić. Nie chcę zdradzać za wiele, ale czy byliście świadomi tego, że w Polsce też mamy własne skamieliny i wcale nie jest ich tak mało? Ja nie miałam o tym pojęcia! Góry Świętokrzyskie to niemal kronika tego, co działo się 250 milionów lat temu! Okazuje się, że mamy również polskiego paleontologa celebrytę – Grzegorza Niedźwiedzkiego, który zakochany jest w śladach i tropach i potrafi z nich wyczytać prawie wszystko. 



Dla mnie dużym atutem książki jest to, że została napisana bardzo przystępnym językiem. Amator taki jak ja bez problemu odnajdzie się w zawiłych meandrach nauki. Steve tłumaczy zrozumiale, czasami wręcz łopatologicznie. Wyjaśnia, jak dinozaury wyglądały, jak żyły, jak odniosły tak wielki sukces, a potem tak spektakularny upadek, ale również to, skąd o tym wiemy. Mamy też okazję zerknąć na zdjęcia skamieniałych kości i naukowców przy pracy. Książka jest naprawdę dobrze wydana.


Ja jestem zakochana, czekam na więcej takich tytułów i gorąco zachęcam do czytania! Zwłaszcza fanów Parku Jurajskiego! 



Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



                                            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz