wtorek, 25 grudnia 2018

Książkowe komeraże #56 Durrellowie z Korfu

"Durrellowie z Korfu" Michael Haag, Noir Sur Blanc

Nie miałam nigdy okazji czytać książki "Moja rodzina i inne zwierzęta", nie widziałam też serialu opartego na książce, ale Durellowie z Korfu skutecznie mnie do tego zachęcili!




Durellów poznajemy w Indiach, los nie był dla nich łaskawy i po śmierci głowy rodziny rozpoczyna się ich tułaczka po wielu domach i kilku państwach. Spokój i szczęście odnajdują dopiero na Korfu. Autor opisuje przygody poszczególnych członków rodziny, porównuje je z historiami zawartymi w powieściach Durrellów, cytuje fragmenty dzienników i wspomnień. Udaje mu się stworzyć dobrą charakterystykę postaci. Durrellowie to nieprzeciętne osoby, momentami wręcz szalone! 

To krótka książka, w sam raz na jeden lub dwa wieczory. Czytało mi się ją bardzo przyjemnie, mnogość zdjęć była dodatkowym atutem. Niebagatelną rolę w książce tworzy przyroda. Pasja, z jaką najmłodszy z Durrellów poddaje się opiece nad zwierzętami i nauce o nich jest godna podziwu! Dodatkowo aż czuje się gorąc i morską bryzę słonecznego Korfu! Tęsknicie za wakacjami? Nie czytajcie tej książki, bo wasza tęsknota wzrośnie jeszcze bardziej! ;)


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu: 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz