wtorek, 5 listopada 2019

Podsumowanie października 2019

 

 

1. "Fiva" Gordon Stainforth, Wydawnictwo Poznańskie

Bardzo lubię czytać reportaże, ale po raz kolejny okazuje się, że nie bardzo lubię ich słuchać. Nie wiem w związku z tym, czy to co napisze będzie wystarczająco obiektywne. Nie porwała mnie ta historia niestety. Nie zaciekawiła mnie, chociaż jak myślę o niej teraz, to wydaje mi się, że historia dwóch lekkomyślnych bliźniaków uwięzionych na górze wśród śniegu powinna budzić spore emocje.
Audiobook  




 

2.  "Włoski nauczyciel" Tom Rachman, Wydawnictwo Znak Literanova

Gdybym miała użyć jednego przymiotnika do opisania tej powieści, to na pewno byłoby to słowo: smutna. Przez całą książkę towarzyszył mi ogromny żal i melancholia. Dodatkowo ciężko znaleźć w sobie jakieś ciepłe uczucia do opisanych bohaterów, może poza współczuciem. Bo ja całą sobą współczułam Charlesowi, że jest, jaki jest. Życie w cieniu ojca nie było łatwe i zostawiło w nim ogromny ślad. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


 

 

 

3. "Na marginesie życia" Stanisław Grzesiuk, Heraclon International

Ten tom zaciekawił mnie chyba najmniej ze wszystkich książek Grzesiuka. Tym razem autor opowiada o życiu gruźlika. Metody leczenia brzmią, jakbyśmy słuchali o średniowieczu. Zabieg łamania żeber przy przytomnym pacjencie? Norma. Brr.
Audiobook  


 

 

4.  "Kasztanowy ludzik" Soren Sveistrup, Wydawnictwo WAB

Bardzo dobrze skonstruowany thriller. Świetnie poprowadzona fabuła sprawiła, że nie zorientowałam się, kto był sprawcą prawie do samego końca. Dużo zwrotów akcji, mnóstwo podejrzanych, mniej i bardziej rozsądni śledczy i złożona intryga. Krótkie rozdziały sprawiały, że bardzo łatwo wpadałam w pułapkę "jeszcze jednego rozdziału". KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

 

5. "Plusy i minusy" Stefan Buijsman, Wydawnictwo Znak Literanova

Na okładce wydawca przekonuje, że to książka dla wszystkich, którzy kiedykolwiek bali się matematyki. Chyba jestem jedną z tych nielicznych osób, które nigdy się jej nie bali. ;) Matematyka była dla mnie zawsze logiczna, w szkole rozwiązywałam zadania na poczekaniu, ale nigdy nie myślałam o tej dziedzinie nauki w kontekście przydatności w życiu. Okazuje się, że matematyka pojawia się w życiu częściej, niż nam się wydaje! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


 

 

6. "Rana" Wojciech Chmielarz, Wydawnictwo Marginesy

Z każdą kolejną książką lubię Chmielarza coraz bardziej. Jak to u Chmielarza: postaci są trochę przerysowane, problemy większe niż w rzeczywistości, świat nie jest czarno-biały, każdy ma coś za uszami. Lubię ten klimat zgnilizny, który Chmielarz kreuje w swoich książkach. I muszę przyznać, że ponownie zaskoczyło mnie zakończenie!
Legimi 

 

 

7. "Harry Haft" Alan Scott Haft, Wydawnictwo Otwarte

Wbrew pozorom to nie jest laurka dla wojennego bohatera. To momentami wręcz sucho napisana biografia. Nie ma w niej upiększania, Harry opisany jest ze swoimi zaletami i wadami, z całą jego naiwnością i ślepą wiarą w to, że odniesie w boksie sukces.Tę książkę czyta się szybko, nie ma wielu stron, rozdziały są krótkie i poprzetykane materiałami prasowymi sprzed lat. Przeczytajcie historię Harry'ego, ale nie zapomnijcie o Alanie. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

 

8. "Wielka samotność" Kristin Hannah, Wydawnictwo Świat Książki

To była dobra opowieść, ale po "Słowiku" miałam ogromne oczekiwania, którym niestety ta książka nie sprostała. Podobała mi się, uroniłam nawet łzę, czy dwie, ale były też momenty gdy prychałam: no nie, tego już za dużo. Podejrzewam, że gdybym nie miała za sobą "Słowika" podobałoby mi się dużo bardziej. Na pewno jednak sięgnę po kolejną książkę tej autorki. "Zimowy ogród" czeka!
Audiobook  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz