poniedziałek, 8 lipca 2019

Podsumowanie czerwca 2019





1. "Pięć lat kacetu" Stanisław Grzesiuk, Heraclon International

Pierwsza godzina słuchania tej książki wprawiła mnie w spore zakłopotanie. Bo jak to się dzieje, że temat taki poważny, ludzie cierpiący w obozach, a ja co chwilę parskam śmiechem? Na szczęście szybko uświadomiono mnie, że nie muszę czuć się winna, bo to wszystko jest winą Grzesiuka. Autor pisze po prostu zabawnie, a te żarty i drwiny to pewien sposób na przepracowanie traumy. I to sprawia, że przez tę książkę dużo łatwiej jest przejść, co byłoby trudne, gdyby była utrzymana w innym tonie. Ja kompletnie nie rozumiem, dlaczego "Pięć lat kacetu" nie jest obowiązkową lekturą szkolną!
Audiobook




2. "Oszustwa pamięci" dr Julia Shaw, Wydawnictwo Amber

Myślicie, że macie dobrą pamięć? Myślicie, że dzięki waszym wspomnieniom zachowaliście w pamięci najlepsze chwile dzieciństwa? Myślicie, że wasze wspomnienia są wasze i tylko wasze i nikt nie jest w stanie ich zmienić? A co jeśli wam powiem, że możecie się mylić? Co, jeśli wam powiem, że istnieją techniki, które mogą sprawić, że w waszej pamięci pojawią się barwne obrazy sytuacji, które nigdy nie miały miejsca? Mam wasze zainteresowanie? To przeczytajcie o książce Julii Shaw. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 



3. "Instytut" Jakub Żulczyk, Wydawnictwo Świat Książki

To dopiero była dziwna książka! Ale nie taka, o której się pamięta latami...
Audiobook






4. "Mądrość wilków" Elli H. Radinger, Wydawnictwo Czarna Owca

Nie jest to specjalnie fascynująca książka, ale jeśli jesteście fanami tych niezwykłych stworzeń, to czytajcie! Ale uwaga, może was zainspirować do zmiany wybranej ścieżki kariery ;)
Legimi




5. "Światła wojny" Michael Ondaatje, Wydawnictwo Albatros

Ta powieść była dla mnie odświeżająca, dawno nie czytałam tak spokojnej i niespiesznej historii. To nie jest książka z akcją pędzącą na łeb na szyję. Cała fabuła opiera się na wspomnieniach i domysłach głównego bohatera. "Światła wojny" to książka inna od tych, które pojawiają się na rynku wydawniczym w obecnym czasie, ale warto sprawdzić, czy ten nastrój jest nam bliski. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem





 


6. "Bogowie muszą być szaleni" Aneta Jadowska, Wydawnictwo Fabryka Słów

Drugi tom przygód Dory Wilk podobał mi się bardzo. Świetnie wykreowany świat, autentyczne postaci, ciekawe przygody - wszystko byłoby super, gdyby nie te damsko-męskie zagrywki. Tego jest dla mnie stanowczo za dużo!
Audiobook





7. "Wyspa potępionych" Stacy Horn, Wydawnictwo Znak Literanova

XIX wiek, Nowy Jork. Na wyspie Blackwell powstają ośrodki dla ludzi, których odrzuca społeczeństwo. Biedni, bezdomni, chorzy psychicznie, ale też przestępcy i złoczyńcy — wszyscy zostają przewiezieni na wyspę i zamknięci w upiornych warunkach. Brzmi jak wstęp do niezłego thrillera? Niestety. Ta historia wydarzyła się naprawdę.  KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



 

8. "Dzieci Norwegii. Państwo (nad)opiekuńcze" Maciej Czarnecki, Wydawnictwo Czarne

To nie jest łatwa książka. Wręcz przeciwnie, czyta się ją z przyspieszonym pulsem i wielką gulą w brzuchu. Poziom poczucia bezsilności osiąga niewyobrażalne rozmiary. Ale na pewno WARTO takie książki czytać, by więcej wiedzieć o świecie.
Legimi


9. "Moja rodzina i inne zwierzęta" Gerald Durrell, Noir Sur Blanc

Jakiś czas temu czytałam książkę "Durrellowie z Korfu", która powstała, by porównać książkę Gerry'ego z faktami. Klikając TU, możecie przeczytać jej recenzję. Dała mi po części obraz tego, czego mogłam się spodziewać po "Mojej rodzinie...". Ale nawet w połowie nie dała przedsmaku wspaniałego, abstrakcyjnego humoru, z jakim spotkałam się w książce. Podczas czytania, co chwilę prychałam śmiechem, a opowiadania ze zwierzęcymi bohaterami niejednokrotnie poprawiały mi nastrój. Gerald Durrell miał talent do lekkiego i swobodnego pióra. Bez problemu możemy wczuć się w klimat życia na Korfu. KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 


10. "Śmierć wisi w powietrzu" Kate Winkler Dawson, Wydawnictwo Czarna Owca

"Śmierć wisi w powietrzu" to kolejna z książek, które ostrzegają nas przed nami samymi! Ja bardzo się cieszę, że takie pozycje powstają. Metodą małych kroczków, codziennie, po trochu naprawiajmy ten nasz świat. Gdzieś kiedyś usłyszałam wywiad z naukowcem, którego słowa zapadły mi w pamięć. Parafrazując: Nie musimy się bać o naszą planetę, bo ona sobie poradzi. Musimy się martwić o nas, bo Ziemia może spróbować się nas pozbyć.KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem
 

11. "Księga jesiennych demonów" Jarosław Grzędowicz, Wydawnictwo Fabryka Słów

Dopiero przy drugim opowiadaniu zorientowałam się, że jest to zbiór krótkich form, a nie cała, długa powieść. Szkoda, bo niektóre wątki zainteresowały mnie na tyle, że czekałam na ich rozwinięcie. Można czytać jako niezobowiązującą lekturę na wakacje.
Audiobook













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz