sobota, 29 czerwca 2019

Książkowe komeraże #92 Moja rodzina i inne zwierzęta

"Moja rodzina i inne zwierzęta" Gerald Durrell, Wydawnictwo Noir Sur Blanc

Rodzina Durellów to ekscentryczni Brytyjczycy, którzy postanawiają przenieść się na Korfu. Autor, Gerry, czyli najmłodszy z fantastycznego rodzeństwa opowiada w przeuroczy i przezabawny sposób anegdoty z życia na rajskiej wyspie.



Jakiś czas temu czytałam książkę "Durrellowie z Korfu", która powstała, by porównać książkę Gerry'ego z faktami. Klikając TU, możecie przeczytać jej recenzję. Dała mi po części obraz tego, czego mogłam się spodziewać po "Mojej rodzinie...". Ale nawet w połowie nie dała przedsmaku wspaniałego, abstrakcyjnego humoru, z jakim spotkałam się w książce. Podczas czytania, co chwilę prychałam śmiechem, a opowiadania ze zwierzęcymi bohaterami niejednokrotnie poprawiały mi nastrój. Gerald Durrell miał talent do lekkiego i swobodnego pióra. Bez problemu możemy wczuć się w klimat życia na Korfu.

Najważniejszymi postaciami tej książki, oprócz szalonej rodzinki, są oczywiście wspomniane już zwierzaki. Z tej książki bije niesamowita miłość do natury. Mimo że sposób jej poznawania czasami budzi wątpliwości, pamiętajmy, ze sytuacje opisywane w niej wydarzyły się kilkadziesiąt (prawie sto!) lat temu. Autor traktował książkę jako powieść autobiograficzną, ale tylko on sam wiedział, które z wydarzeń miały miejsce naprawdę. Pasja, z jaką Gerry podchodzi do świata przyrody, jest zaraźliwa, a podsuwane ciekawostki przewyższają niekiedy te umieszczone w popularnych aktualnie książkach przyrodniczych.



Nie znaliście dotąd rodziny Durrellów? Koniecznie sprawdźcie! Zabierzcie ze sobą "Moją rodzinę i inne zwierzęta" na wakacje! To jest idealna lektura na leniwe popołudnie na łonie natury. Niedawno powstał też serial o tej osobliwej gromadce — jeszcze przede mną. Wydawnictwo zapowiada kolejne tomy trylogii. Dużo się ostatnio dzieje wokół rodziny Durrellów, ale to dobrze! Mam nadzieję, że wy też postanowicie spędzić miłe chwile na Korfu!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz