wtorek, 28 maja 2019

Książkowe komeraże #87 Zbuntowany Nowy Jork

"Zbuntowany Nowy Jork" Ewa Winnicka, Wydawnictwo Znak Literanova

Prywatki, salony, jazz, charleston, teatr, burleska, artyści, pisarze, prohibicja, alkohol, ukryte meliny, gangsterzy — od nadmiaru emocji można dostać zawrotów głowy. Patrząc na taką szaloną Amerykę, przestałam się dziwić, że American Dream zawładnęło sercami tylu imigrantów z całego świata!

Ewa Winnicka opowiada o pozornie konserwatywnym Nowym Jorku z czasów prohibicji. Wszyscy wiedzą, że zakazany owoc smakuje najbardziej i wiedzieli to też nowojorczycy z początku XX wieku. Zakaz sprzedaży alkoholu podziałał jak zaproszenie do jeszcze bardziej frywolnej zabawy.

Książkę czyta się wyjątkowo szybko, prosty język pozwala cieszyć się przytaczanymi ciekawostkami, a ogrom słynnych postaci z kultury rozbudza wyobraźnię. Temat nie jest oczywiście wyczerpany, zaledwie 200 stron nie pozwoliłoby na dogłębne zbadanie każdego zagadnienia, z tych podjętych przez autorkę, ale jest to wyśmienita pigułka wiedzy o Ameryce z tamtych czasów. Ja bawiłam się przednio i na pewno będę chciała jeszcze rozwinąć temat. A jako niespodzianka pojawiają się też zdjęcia z epoki!

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego emigranci ze wszystkich krajów świata tak bardzo umiłowali sobie Amerykę, mimo tak ciężkich warunków, jakie zastawali na samym początku, to w tej książce na pewno znajdziecie odpowiedź! Ja już wiem i bardzo wam ją polecam! Uwielbiam książki, w których wiedza o minionych czasach przekazywana jest w tak łatwy w odbiorze sposób. Poza tym, po tej opowieści nabrałam ogromną ochotę, żeby nareszcie przeczytać Wielkiego Gatsby'ego!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję:

1 komentarz:

  1. Raczej nie mój klimat.
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    https://zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń