poniedziałek, 6 maja 2019

Książkowe komeraże #83 Profil mordercy

"Profil mordercy" Paul Britton, Znak Literanova

Ja nie wiem, czemu nas ludzi tak bardzo ciekawią zbrodnie i ich przyczyny. Wydaje mi się, że rzadko płyną z ich poznawania wnioski, jak ustrzec się tego samego w przyszłości. Mimo tego tajemnica umysłu mordercy jest dla nas fascynująca i dlatego zawód profilera, który jeszcze do niedawna wydawał się czarną magią, teraz jest ogólnie poważany i eksploatowany w popkulturze. 



Paul Britton jest jednym z najlepszych w tej dziedzinie. Jako psycholog rozpoczął pracę dla policji, kiedy jeszcze nikt nie zdawał sobie sprawy z tego, jak wiele dobrego przyniesie w przyszłości profilowanie. Ta książka powstała, by przybliżyć nam, jak w rzeczywistości powstaje profil psychologiczny mordercy i jak najmniejsze szczegóły mogą zaważyć na doprowadzeniu winnego przez oblicze sądu i skazaniu.

Zanim zaczniecie, weźcie pod uwagę to, że "Profil mordercy" nie czyta się jak pasjonującą powieść. To raczej opis żmudnej pracy nad poszczególnymi sprawami i walki z systemem, który w czasie, kiedy Britton zaczynał, nie był przekonany, że współpraca policja-psycholog może się udać. Z kartek wyziera ewidentne zmęczenie autora, który z jednej strony chciałby mieć w końcu normalne życie, a  z drugiej nie potrafi odmówić pomocy przy kolejnym przypadku. 



Czytałam tę książkę bardzo długo, ale jestem zadowolona, że po nią sięgnęłam, zwłaszcza że niedługo pojawia się kolejna książka autora "Mordercza układanka", której temat wydaje się być nawet ciekawszy!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz