sobota, 27 czerwca 2020

Podsumowanie maja 2020




1. "Dziewczęta z Auschwitz" Sylwia Winnik, Wydawnictwo Muza

Kiedy czytam książkę o ludziach, którzy innych ludzi skazywali na bestialską śmierć tylko ze względu na różnice pochodzenia, religii czy poglądów, budzi się we mnie jeszcze większy sprzeciw wobec nietolerancji i nienawiści, która coraz częściej gości na naszych ulicach. Czy naprawdę historia niczego nas nie nauczyła? Czy naprawdę wykrzykując hasła pełne pogardy i wrogości, nie pamiętamy, że kiedyś zagłada setek tysięcy ludzi rozpoczęła się od wydzielenia miejsc dostępnych dla jednych, a zakazanych dla drugich? Nie pozwólmy na to, proszę.KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



2. "Nieodgadniona" Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Filia

Nie zliczę, ile razy już  to mówiłam, ale powiem jeszcze raz. Książki Mroza są idealne, kiedy chcę dać odpocząć mojemu mózgowi.Czuję się przy nich, jakbym oglądała film. Jest zagadka, tajemnica z przeszłości, poszukiwania, trochę akcji - wspaniały odpoczynek!

Audiobook




3. "Wyrwa" Wojciech Chmielarz, Wydawnictwo Marginesy

Też tak macie, że gdy przeczytacie naprawdę dobrą książkę, boicie się, że autor nie podoła i jego kolejne dzieła będą dużo gorsze? Ja tak miałam po „Żmijowisku”. Tamtą książkę naprawdę połknęłam. Na szczęście Wojciech Chmielarz daje radę i nie obniża poziomu! Czytałam „Ranę” i podobała mi się, teraz jestem po „Wyrwie” i jestem nawet bardziej zadowolona! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


4. "How to. Jak" Randall Munroe, Wydawnictwo Czarna Owca

Znacie takich ludzi, którzy zamiast iść prostą drogą do celu, robią wszystko, żeby sobie utrudnić życie i zrobić coś naokoło, inaczej, po swojemu, dłużej i trochę bez sensu? To jest idealna książka dla nich! Bo wiecie, gdybyście chcieli napełnić basen, to pewnie można by po prostu nalać wężem wody z kranu. Prawdopodobnie można by też kupić kilkadziesiąt tysięcy butelek wody z Fidżi i wypełnić go nimi. Można. Kto powiedział, że nie można? ;) KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem







5. "Żony gejów " Maria Mamczur, Wydawnictwo Otwarte

Trzeba przyznać, że mimo wspomnianych wad reportaż jest poruszający. Mam nadzieję, że stanie się  przede wszystkim zaczątkiem społecznej refleksji. A w dalszej kolejności inspiracją dla innych polskich reportażystów, by zaczęli zgłębiać temat i szukali relacji, które można przekazać szerszej publiczności. Ja czekam! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem



6. "Statystycznie rzecz biorąc" Janina Bąk, Biblioteka Akustyczna

Uwielbiam, gdy ktoś opowiada mi o mądrych rzeczach w taki sposób, że wszystko wydaje się łatwe i przyjemne. Dużo dobrego żartu z dość poważną dawką ironii. W razie gdyby ktoś się zastanawiał, czy czytać - CZYTAĆ KONIECZNIE!

Audiobook


7. "Papierowy mag" Charlie N. Holmberg, Wydawnictwo Kobiece

Zakładam, że to była tylko rozgrzewka i że kolejne tomy serii będą już bardziej spójne. Szkoda byłoby zaprzepaścić taki pomysł, bo jest dość oryginalny. I przyznam, że liczę na to, że autorka pokusi się o wprowadzenie większej ilości głównych bohaterów i bohaterek, zgłębiających różne dziedziny magii. Czekam na kolejne tomy! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz