sobota, 27 czerwca 2020

Książkowe komeraże #142 Seryjni mordercy

"Seryjni mordercy" Michelle Kaminsky, Wydawnictwo Muza

W ostatnim czasie coraz mniej ciekawią mnie powieści kryminalne, a coraz częściej sięgam po literaturę faktu na temat morderców i ich zbrodni. Michelle Kaminsky zdecydowała się opowiedzieć o zbrodniarzach, odpowiadając na pytania. "Kim była pierwsza kobieta zgładzona w Ohio na krześle elektrycznym?" "Która włoska seryjna zabójczyni robiła mydło z części swoich ofiar?" "Wiedzieliście, że siostrzenica króla Polski była jedną z najgroźniejszych seryjnych morderczyń w historii?" - to tylko przykłady.




Mniej jest w tej książce opowieści, więcej szybkich i zwięzłych odpowiedzi, przez które niestety ciężko było mi się "wciągnąć" w temat, bo kiedy już któraś z historii mnie zaciekawiła, autorka przechodziła do kolejnej. Takie przeskakiwanie do kolejnych postaci nie wpłynęło dobrze na mój odbiór. Prawdopodobnie byłoby mi łatwiej, gdybym znała przynajmniej część z tych spraw. Myślę, że ta książka będzie idealna dla kogoś, kto przeczytał już sporo literatury w tej dziedzinie, a książka Michelle będzie "powtórką". Dla mnie była niestety momentami nużąca. 


Trzeba jej natomiast przyznać, ze jest sprawnie napisana, z przeznaczeniem dla przeciętnego czytelnika, a nie znawcy w temacie. Brak tutaj trudnego naukowego i prawniczego języka, więc czyta się ją dość szybko. Podobał mi się również podział. Są mordercy i morderczynie, mamy sprawy w USA, ale też na całym świecie. Poznajemy dochodzenia, które zakończyły się powodzeniem i te, które wciąż nie doczekały się finału.

 

Nie będzie to moja ulubiona książka z działu kryminalnej literatury faktu, ale myślę, że warto na nią zwrócić uwagę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz