sobota, 8 lutego 2020

Podsumowanie stycznia 2020


 



 1."Harry Potter and the Chamber of Secrets" J.K. Rowling, Bloomsbury Publishing


Pottera wszyscy znają, to nie będę go opisywać. Robię sobie reread w oryginale.


Ze zbiorów własnych

 




2."Ostatni" Hanna Jameson, Wydawnictwo Czarna Owca

To nie jest horror, więc jeśli liczycie na przerażające wizje całkiem nowego świata, to ich tu nie znajdziecie. Jeśli natomiast lubicie kryminały z lekkim dreszczykiem i ciekawią was ludzkie zachowania w zupełnie niezwykłych sytuacjach, to ta książka jest dla was! Ja bawiłam się przy niej znakomicie! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 



 

3."Dom bez klamek" Jędrzej Pasierski, Wydawnictwo Czarne

Dużo się tutaj dzieje. Zarówno w kwestii prowadzonej sprawy kryminalnej, jak i w życiu prywatnym pani podkomisarz. Ale to dobrze! Ja lubię, kiedy dużo się dzieje w książce. Dobrze się bawiłam i zamierzam przeczytać całą serię.

Audiobook w ramach akcji CzytajPL


 

 

4."Mroczne wybrzeża" Danielle L. Jensen, Wydawnictwo Galeria Książki

Miałam ogromną ochotę przeczytać tę pozycję, ale nie spodziewałam się, że aż tak mi się spodoba! Rozbudowana fabuła, bez naiwnych wątków. Bardzo ciekawie zbudowany świat, który przypomina mi trochę ten z "Gry o tron". Dość niejednoznaczni bohaterowie. Kilka nastolatkowych miłostek, ale do przeżycia. ;) Czekam z utęsknieniem na kolejny tom!

Legimi

 

 

5."Parabellum. Prędkość ucieczki" Remigiusz Mróz, Wydawnictwo Czwarta Strona

Nie mam nic do powiedzenia na temat tej książki. Nie wzbudziła we mnie żadnych uczuć. Ani pozytywnych, ani negatywnych. Była kompletnie nijaka.

Audiobook w ramach akcji CzytajPL

 

 

 

6."Dwór cierni i róż" Sarah J. Maas, Wydawnictwo Uroboros

O "Dworach" mnóstwo ludzi powiedziało już mnóstwo rzeczy. Liczyłam na to, że się w tej serii zakocham, ale niestety żadnych zachwytów nie było. Zdarzyło mi się przewracać oczami i zastanawiać, o co tu właściwie chodzi. Nie lubię, kiedy w książce coś się dzieje bez związku przyczynowo-skutkowego. Potrzebuję wiedzieć po co bohater coś robi, z czego wynikają jego uczucia i do czego dąży. W tej książce wiele wątków pojawia się znikąd. Wiele osób twierdzi, że kolejne tomy są dużo lepsze, więc nie poddaję się i przeczytam następny. Zobaczymy ;)


Ze zbiorów własnych

 

 

7."Porzuć swój strach" Robert Małecki,  Wydawnictwo Czwarta Strona

Kolejna książka, która mnie nie wciągnęła, ale nie mam też żadnych negatywnych uwag. Do posłuchania przy porządkach i zapomnienia za trzy dni.

Audiobook

 

 

8. "Stacja końcowa Auschwitz" Eddy de Wind, Wydawnictwo WAB

Długo zastanawiałam się co o tej książce napisać, bo wydaje mi się, że recenzowanie wspomnień więźniów obozu zagłady jest "nie na miejscu". Wydaje mi się, że my żyjący w spokojnych czasach, nie mamy prawa do oceny zachowań i postaw tych, którzy trafili do Auschwitz. Co więcej, ta konkretna historia została spisana jeszcze w samym obozie. Czy wolno nam oceniać sposób, w jaki Eddy postanowił opowiedzieć o swoich przeżyciach? Czy nie okaże się, że każdy przymiotnik będzie za mały, za słaby, za nijaki? Dlatego nie będę tego tytułu recenzować. Opowiem wam krótko, o czym ta historia jest i niech sama mówi za siebie.

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

9. "Wybranka Bogów 7. Rozpacz" Jane Mysen

Kupiłam tę serię dawno, dawno temu. Doszłam do nastego tomu i o niej zapomniałam. Tym razem mam nadzieję, że przeczytam do końca. 


Ze zbiorów własnych

 

10. "Roztopy" Jędrzej Pasierski, Wydawnictwo Czarne

To kolejny tom serii, którą rozpoczyna "Dom bez klamek". Nie wiem dlaczego tak mało słychać o tym autorze, bo te książki są świetne! Interesująca, nie czarno-biała postać głównej bohaterki, do której można się przywiązać, dobrze rozbudowana fabuła, niebanalna intryga, a w tej części dodatkowym atutem jest sceneria, czyli góry. Czekam na kolejny tom!

Audiobook

 

 

 

 

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz