sobota, 13 kwietnia 2019

Książkowe komeraże #77 To nie jest amerykański film

"To nie jest amerykański film" Nadia Szagdaj, Wydawnictwo Dragon

Oliwia znajduje swoją zaginioną matkę w okropnym stanie, nagą, idącą poboczem drogi. Mimo brutalnego porwania, pobicia i gwałtu, ofiara przemocy postanawia milczeć i nie chce współpracować z policją, by odnaleźć sprawcę. Oliwia postanawia wziąć sprawy w swoje ręce.


Opis na okładce brzmi jak zaczątek naprawdę dobrej powieści, ale ja mam problem z tą książką. Według mnie ma ona dwie warstwy. Z jednej strony jest świetna fabuła i nagłe zwroty akcji, które bezustannie podtrzymują ciekawość. Intryga uknuta w tym tytule jest niebanalna i niestereotypowa, do tego dochodzi niejasna rodzinna tajemnica. Zakończenie jest wyjątkowo nieprzewidywalne. Wszystko to brzmi świetnie!

Niestety, postacie pozostawiają wiele do życzenia. Miałam wrażenie, jakby autorka zupełnie o nich zapomniała. Wymyśliła pierwszorzędny temat i nie przejmując się tym, co w środku, parła do przodu, by wyjaśnić zagadkę. Postacie są kompletnie pozbawione cech charakteru. Wszyscy męscy bohaterowie zlewali mi się w jedną masę, mieli identyczny sposób bycia, nie byłam w stanie ich odróżnić. Zachowania wszystkich bohaterów były często nielogiczne, wypowiedzi nieadekwatne do sytuacji, a wnioski wysnuwane były bez żadnych podstaw. Pojedyncze jednostki wiedziały o sprawach, o których wiedzieć mógłby tylko wszechwiedzący narrator. 

Tak bardzo mi żal, że bohaterowie zostali potraktowani po macoszemu, bo książka miała ogromny potencjał. Niestety źle skonstruowane postacie zanadto przeszkadzały mi, by móc cieszyć się niepospolitą historią. Szkoda!

Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:

 

1 komentarz:

  1. Po Twojej recenzji, raczej sobie odpuszczę.
    Pozdrawiam. ;**

    P.

    www.zycie-wsrod-ksiazekk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń