niedziela, 6 stycznia 2019

Podsumowanie grudnia 2018





1. "Zwiadowcy" John Flanagan, Wydawnictwo Jaguar

Niby młodzieżówka, niby dla chłopaków, a ja się bawiłam świetnie! Fajnie się słuchało, odpoczęłam, historia była dobra i podejrzewam, że jeśli kiedyś będę mieć szansę, to sięgnę po kolejne części!😄
Audiobook w ramach akcji CzytajPL







2. "Dinozaurium" Lily Murray, Chris Wormell, Wydawnictwo Dwie Siostry

Jest przepiękna, przemądra i przedinozaurowa! Idealna! Każdy fan dinozaurów powinien ją mieć!
Ze zbiorów własnych




3. "Denar dla szczurołapa" Aleksander R. Michalak, Wydawnictwo Replika

Dawno, dawno temu, kiedy w liceum przeczytałam Dżumę, tak się złożyło, że akurat w Krakowie populacja szczurów wzrosła. Były na przystankach, przy sklepach, łaziły, gdzie popadnie, nie zwracając uwagi na ludzi. Mój wniosek mógł być tylko jeden: WSZYSCY UMRZEMY. Na całe szczęście żyjemy, a moja panika była nieuzasadniona. Tym razem jestem po lekturze Denara dla szczurołapa. To, co działo się ze mną w noc po przeczytaniu książki, było czymś większym i gorszym niż zwykły koszmar. Moja wyobraźnia działała na maksymalnie zwiększonych obrotach, a ja spędziłam 7 godzin, naprzemiennie krzycząc, płacząc i nie mogąc z siebie wydać dźwięku. Jednym słowem, było strasznie. A wy, lubicie się bać? KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem







4. "Brakująca połowa dziejów" Anna Kowalczyk, Wydawnictwo WAB

Po raz kolejny muszę powiedzieć, jak bardzo się cieszę, że wreszcie mówi się o niezwykłych kobietach! Książka Anny Kowalczyk to dopiero początek, istna pigułka, od której powinniśmy zacząć. Autorka proponuje kilka kluczowych dziedzin jak edukacja, polityka czy praca i opowiada o kobietach, które kiedyś, wbrew przyjętym stereotypom, chciały działać, zdobywać wiedzę i coś znaczyć. Książka po brzegi wypełniona jest wiedzą i dumą z bycia kobietą! I oczywiście ilustracje Marty Frej! Są świetne, a ja bardzo żałowałam, że jest ich tak mało.KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem







5. "Ślepnąc od świateł" Jakub Żulczyk, Wydawnictwo Świat Książki

Czy ja wam już mówiłam, że kocham audiobooki? Jestem zachwycona tą możliwością! "Ślepnąc od świateł" to była dobra książka, jeśli będę miała okazję to sięgnę po serial, a inne książki Jakuba Żulczyka już mam w planach!
Audiobook 





6. "Pan lodowego ogrodu. Tom I" Jarosław Grzędowicz, Fabryka Słów

Dawno nie czytałam takiego przyjemnego fantasy 😍 Chociaż "Pan Lodowego Ogrodu" to trochę science-fiction? Tak czy siak opowieść była świetna, od razu rozpoczęłam drugi tom. A przy okazji ta książka była idealnym pomocnikiem przy lepieniu pierogów!
Audiobook 






7. "Durrellowie z Korfu" Michael Haag, Noir Sur Blanc

Nie miałam nigdy okazji czytać książki "Moja rodzina i inne zwierzęta", nie widziałam też serialu opartego na książce, ale Durellowie z Korfu skutecznie mnie do tego zachęcili! To krótka książka, w sam raz na jeden lub dwa wieczory. Czytało mi się ją bardzo przyjemnie, mnogość zdjęć była dodatkowym atutem. Niebagatelną rolę w książce tworzy przyroda. Pasja, z jaką najmłodszy z Durrellów poddaje się opiece nad zwierzętami i nauce o nich jest godna podziwu! Dodatkowo aż czuje się gorąc i morską bryzę słonecznego Korfu! Tęsknicie za wakacjami? Nie czytajcie tej książki, bo wasza tęsknota wzrośnie jeszcze bardziej! ;) KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem







8. "WB6 Niewierna" Jane Mysen

Saga o wikingach - mój krótki przerywnik między innymi książkami.
Ze zbiorów własnych


9."Era dinozaurów" Steve Brusatte, Znak Horyzont

Żywię niczym nieuzasadnioną, gorącą miłość do dinozaurów! Nie umiem tego wytłumaczyć, ale niesamowicie fascynują mnie te wielkie stwory, które swego czasu miały we władaniu całą planetę. Już dawno doszłam do wniosku, że minęłam się z powołaniem i powinnam była zostać paleontologiem. Czasu nie cofnę, ale przecież zawsze mogę poczytać takie książki! KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem







10. "Cokolwiek wybierzesz" Jakub Szamałek, Wydawnictwo WAB

Wow. Ależ to była książka! Uwielbiam takie emocje! Ta powieść jest tak współczesna, jak tylko mogłaby być. Pod względem języka, nawiązań do kultury, polityki, nowoczesnych technologii i sposobów na ich wykorzystanie żadna inna przeze mnie przeczytana książka nie dorównuje tej. Podczas czytania miałam wrażenie, że historia dzieje się w czasie rzeczywistym, a gdybym włączyła jakąś popularną stronę z plotkami, przeczytałabym artykuł o wydarzeniach, których świadkiem jest Julita. Akcja toczy się szybko, wywołując w nas ten dziwny skurcz w żołądku, który chwyta, gdy fabuła nie pozwala odetchnąć. Kojarzycie? Jeśli nie, to już wiecie, po jaką książkę sięgnąć! ;) KLIK
Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz