niedziela, 20 sierpnia 2017

Książkowe Komeraże #10 czyli Gniew i Świt

"Gniew i świt" Renee Ahdieh, Wydawnictwo Filia


Muszę wam się przyznać, że liczyłam na to, że ta powieść zabierze mnie w magiczny świat rodem z Baśni Tysiąca i Jednej Nocy. No i się przeliczyłam. 



Podgląd Wideo


Opowieść trochę przypomina Piękną i Bestię. Mamy dobrą dziewczynę i mężczyznę tyrana, który staje na jej drodze. Co się dzieje dalej, zdradzać nie będę. Podczas czytania książki miałam wrażenie, jakbym oglądała film na podglądzie wideo. Widzimy płynące obrazki, niby wiemy, co się dzieje, ale właściwie nie do końca wiemy dlaczego, a pobudki bohaterów są dla nas niejasne. W tej książce akcja toczy się za szybko. Czytając, wydawało mi się, jakby umknęło mi kilka stron, jakby pomijano wszystko to, co ważne. Książka nie wywoływała we mnie właściwie żadnych emocji. Nie potrafiłam polubić bohatera i mu kibicować, kiedy właściwie przez całą książkę nie dowiedziałam się o nim niczego, co pomogłoby mi nawiązać jakąś relację. Wręcz czasami wydawało mi się, że wydarzenia dzieją się bez ciągu przyczynowo-skutkowego. Bohaterowie zmieniali zdanie, a ja kompletnie nie rozumiałam dlaczego. 




Ostatnio uświadomiłam sobie, że dobrym sposobem na ocenę książki, jest zadanie sobie jednego prostego pytania: Czy przeczytałabym tę książkę jeszcze raz? W przypadku powieści Gniew i Świt odpowiedź brzmi Raczej nie. Myślę jednak, że jeśli pojawi się druga jej część, to mimo wszystko do niej zaglądnę, licząc na to, że rozwinie ona na tyle poprzednie wątki i wewnętrzne przemyślenia bohaterów, że w końcu wejdę w rytm ich świata.



Pustynia

Dodam jeszcze, że ta książka nie jest całkiem zła. Jest to lekka lektura, do poczytania, chociażby leniuchując na plaży. Pewnie czasem dobrze przeczytać coś, co jest mniej głębokie. Ja jednak oczekiwałam, że dostanę kilka godzin magii i emocji rodem z Bagdadu nocą, a dostałam raczej suchą pustynię.


Jestem bardzo ciekawa waszego zdania na temat tej powieści! Dajcie znać! 




4 komentarze:

  1. Czytałam tę powieść parę książek temu (nowa strefa czasowa) i mi się podobała. Mimo wad była naprawdę ciekawa. Też miałam wrażenie, że pominęłam parę stron, ale w 2 tomie wszystko powinno się wyjaśnić.
    Pozdrawiam Booki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zobaczymy ;) pytanie kiedy polska premiera ;)

      Usuń
  2. Ciekawa jestem, jak mi się ta książka spodoba, bo jakiś czas temu kupiłam, tylko jak zwykle nie było kiedy przeczytać. Mam jednak nadzieję, że moja opinia będzie nieco bardziej pozytywna niż Twoja, bo trochę się nakręciłam na te egzotyczne klimaty. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka zebrała bardzo dużo pozytywnych opinii, a ja się trochę czuję jakbym czytała coś innego niż wszyscy ;) Jest duża szansa, że tobie również się spodoba :)

      Usuń