piątek, 8 maja 2020

Książkowe komeraże #137 Wyrwa

"Wyrwa" Wojciech Chmielarz, Wydawnictwo Marginesy

Maciej Tomski dowiaduje się, że jego żona nie żyje. Zostaje sam z dwoma córeczkami i nie wie, jak zdoła poukładać sobie życie na nowo. Sprawa komplikuje się dodatkowo po rozmowie z policją. Czy wypadek Janiny na  był przypadkowy?

 

Też tak macie, że gdy przeczytacie naprawdę dobrą książkę, boicie się, że autor nie podoła i jego kolejne dzieła będą dużo gorsze? Ja tak miałam po „Żmijowisku”. Tamtą książkę naprawdę połknęłam. Na szczęście Wojciech Chmielarz daje radę i nie obniża poziomu! Czytałam „Ranę” i podobała mi się, teraz jestem po „Wyrwie” i jestem nawet bardziej zadowolona! 


Jest mrocznie, trudno i przygnębiająco. Już pierwsze strony sprawiały, że wstrzymywałam oddech, zastanawiając się, czemu autor tak bardzo dręczy swoich bohaterów. Ponownie jak w
„Żmijowisku” dużo dzieje się wewnątrz rodziny. Książka wyzwala refleksje na temat tego, ile wiemy o swoich najbliższych i jak łatwo jest utrzymywać przed nimi nawet wielkie tajemnice. 

 

Otrzymujemy też dobrze poprowadzony wątek kryminalny, kilkoro złych ludzi i kilku dobrych, którzy się pogubili. Wojtek Chmielarz ma wyjątkowy talent do tworzenia skomplikowanych wewnętrznie postaci, które nie tylko przedstawia, ale rozwija i zmienia podczas opowiadanej historii. Świat jego książek nigdy nie jest czarno-biały. Autor zręcznie bawi się granicą między tym co moralnie dobre, a tym, co słuszne. Jest ponuro, ale ekscytująco, czyli dokładnie tak, jak lubię!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz