piątek, 20 lipca 2018

Książkowe komeraże #33 Echo morderstwa

"Echo morderstwa" Christi Daugherty, Wydawnictwo Czarna Owca

Poznajemy Harper McClain — młodą reporterkę kryminalną, która uwielbia pchać się w kłopoty. W miarę, gdy akcja posuwa się do przodu, dowiadujemy się o jej strasznej przeszłości, która kładzie się cieniem na teraźniejszość. Na początku powieści Harper pojawia się na miejscu zbrodni, która do złudzenia przypomina tę sprzed lat. Wspomnienia wracają, a chęć złapania mordercy odżywa na nowo. Harper musi zadać sobie bardzo ważne pytanie: czy to tylko dziwny zbieg okoliczności, czy coś lub ktoś łączy te dwie zbrodnie? 





Nie miałam okazji czytać bestsellerowej twórczości autorki przeznaczonej dla nastolatków, więc nie mam porównania, ale jej powieść dla dorosłych od razu mnie kupiła! I już nie mogę się doczekać dalszych losów Harper. Uwielbiam motyw odkrywania na nowo zapomnianych spraw, ciekawskich reporterów, którzy w imię prawdy wpychają nos w nie swoje sprawy, nadgorliwych "glin", którzy mimo odsunięcia od dochodzenia drążą temat.




Podejrzewam, że to kwestia wielu przeczytanych kryminałów, ale mam łatwość przewidywania tego "kto zabił" już na samym początku książki. I tym razem było podobnie, ale mimo tego bawiłam się bardzo dobrze! Zwroty akcji, dreszcz emocji i stopniowe odkrywanie tajemnicy utrzymają was w napięciu do końca. Samo zakończenie jednak daje więcej pytań niż odpowiedzi, więc czekam niecierpliwie na kolejny tom. Dodatkowo bohaterka jest dobrze zbudowaną postacią, więc będzie co rozwijać. Dla tych romantycznych przewidziany jest też wątek miłosny, który na szczęście nie jest najważniejszy w rozwoju powieści, możemy go potraktować jako miły (lub niemiły) dodatek. (Ostatnimi czasy mam wrażenie, że wydawcy boją się wydać książkę bez wątku romantycznego i autorzy wpychają go niemal na siłę.)




Podsumowując, Echo morderstwa to dobry kawałek rozrywki i ja serdecznie polecam, by przeczytać dla relaksu tę ciekawą, ale niezobowiązującą lekturę!





Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz