środa, 30 września 2020

Podsumowanie lipca 2020





 

1. "Motyw ukryty" Katarzyna Bonda, Bogdan Lach, Wydawnictwo Muza

O tym, że można być świetnym specjalistą w jakiejś dziedzinie, ale słabym pisarzem, wiemy chyba wszyscy. Nie zliczę książek, których ogromny potencjał został zaprzepaszczony, bo autor lub autorka nie potrafili wystarczająco ciekawie przekazać swoich myśli. Na całe szczęście ten tytuł powstał przy współpracy profilera, czyli znawcy w opisywanej dziedzinie i pisarki. Wyszło świetnie! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

2. "Fabryka lalek" Elizabeth Mcneal, Wydawnictwo W.A.B

Ta książka to niestety zupełnie nie mój klimat. Liczyłam na thriller z wątkiem obyczajowym, ale jest odwrotnie. To obyczajówka z lekkim dreszczykiem. Wątek romantyczny nie zainteresował mnie prawie w ogóle, a zakończenie też było dość rozczarowujące. Ale muszę przyznać, że szybko się słucha i jest niewymagająca.

Audiobook

 

3. "Tajemnice Korei Północnej" Daniel Tudor, James Pearson, Wydawnictwo W.A,B

Nie wiem jak dla was, ale dla mnie ten kraj to prawdziwa zagadka. Po tej książce może odrobinę mniej. Zabrakło mi w nie jednak "czynnika ludzkiego". Jest ciekawa, ale bardzo "sucha". Czekałam na jakąś opowieść, przykładowo kogoś, komu udało się uciec, ale poza drobnymi informacjami nic takiego się tutaj nie znalazło. Można powiedzieć, że moja ciekawość została tylko rozbudzona. Jeśli będę miała okazję, na pewno przeczytam więcej o Korei.

Audiobook

 

4. "Kwestia ceny" Zygmunt Miłoszewski, Wydawnictwo W.A.B

Porównania do Dana Browna są jak najbardziej zasadne. Jest bardziej po naszemu, po polsku, ze sporą dozą naszego słowiańskiego humoru, ale jest przygoda, tajemnica, a wręcz wielka zagadka ludzkości, a pewne zagadnienia opierają się na realnych postaciach i wydarzeniach. Dla mnie bomba! Uwielbiam takie książki! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

5. "Czas wolny w PRL" Wojciech Przylipiak, Wydawnictwo Muza

Idealna książka dla jednych, by powspominać, dla drugich, by pośmiać się z paradoksów tamtych lat. "Czas wolny w PRL" to przyjemna podróż do nie tak odległych, ale zupełnie innych od aktualnych, czasów! KLIK

Przeczytana w ramach współpracy z wydawnictwem

 

 

6. "Ginekolodzy. Tajemnice Gabinetów" Izabela Komendołowicz, Biblioteka Akustyczna

Ta książka wzbudziła we mnie spore emocje, wiele kontrowersyjnych, egoistycznych wypowiedzi. Na pewno trzeba jej przyznać, że jest ciekawa, ale traktujmy ją jako źródło przykuwających uwagę spraw, a nie rzetelne wiedzy. Na pewno nie polecam jej czytać dziewczynom, które są w ciąży lub ją planują. Pewnych rzeczy lepiej nie wiedzieć.

Audiobook

 

7. "Prostytutki. Tajemnice płatnej miłości" Piotr Mieśnik, Magda Mieśnik, Biblioteka Akustyczna

Historie opowiadane w tej książce są straszne, przerażające i najczęściej również bardzo smutne. Mimo tego, nie znalazłam w tym reportażu niczego, co otworzyłoby mi oczy, czego nie wiedziałam z innych reportaży przeczytanych lub widzianych wcześniej. Nie chodzi mi oczywiście, by autorzy na siłę wyszukiwali "gorsze" historie. Kiedy sięgam po reportaż chcę się czegoś nowego dowiedzieć, czegoś nauczyć, poznać inne spojrzenie na znany mi temat. Ten reportaż mi tego nie dał, nie wniósł do mojej wiedzy niczego nowego. Być może w waszym przypadku będzie inaczej.

Audiobook

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz